Podstawowym celem warsztatu jest dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejętności z zakresu skutecznego komunikowania się i budowanie współpracy w sytuacjach zawodowych, w zespołach rozproszonych. Sprawna komunikacja i współpraca wewnątrz organizacji ma bezpośrednie przełożenie na relacje i efektywność, szczególnie teraz kiedy grożą nam ogromne koszty i niepewne czasy!
Szkolenie ma na celu wyposażenie uczestników w narzędzia pozwalające:
- Podtrzymywać trwale i pozytywne relacje z innymi pracownikami,
- Poznać swój styl pracy ( w zespole rozproszonym),
- Umiejętnie aktywnie słuchać rozmówcę, w sytuacjach używania różnych narzędzi e-komunikacji,
- Tworzyć i wprowadzać w życie efektywną współpracę poprzez elektroniczne narzędzia,
- Skutecznie wpływać na własną postawę i samodyscyplinę
Adresaci szkolenia:
Pracownicy, którym zależy na ostatecznej efektywności zespołu; menadżerowie, formalni i nieformalni liderzy.
Zajęcia interaktywne odbywają się w grupach do 8 osób.
PROGRAM SZKOLENIA
Podstawowe umiejętności komunikacyjne:
- Określenie potrzeb indywidualnych, analiza przykładów
- Zmiana języka negatywnego na język pozytywny.
- Zasady budowania dobrego kontaktu poprzez elektroniczne narzędzia
- Zamiana problemu na rozwiązanie i metoda „pełnej połowy szklanki”
Umiejętności rozróżniania różnych stylów komunikacyjnych
- Przeszkody komunikacyjne.
- Różne „mapy świata” i co to generuje?
- Komunikacja interpersonalna, czyli czy słuchając słyszysz, a rozmawiając pytasz?
- Techniki parafrazowania, w sytuacjach kiedy się nie widzimy
Umiejętności przekazywania własnych sugestii
- Agresja, brak asertywności czy jedno i drugie?
- Założenie, które budują relacje biznesowe.
- Komunikaty typu „JA”.
- Jak efektywnie rozmawiać poprzez e-komunikatory – bariery i zalety
Umiejętności wpływania na rozmówcę
- Myślenie Wygrana – Wygrana.
- Identyfikacja potrzeb i priorytetów własnych i rozmówcy
- Dostosowanie się do stylu rozmówcy oraz narzędzi, których używa
- Myślenie przez pryzmat priorytetów
Informacje organizacyjne:
Czas trwania 2 x 90 minut:
- 08:45 – 09:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
- 09:00 – 10:30 Zajęcia
- 10:30 – 11:00 przerwa
- 11:00 – 12:30 Zajęcia
- 12:30 – 13:00 Sesja pytań i odpowiedzi
Po zapisaniu się na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.