Przedstawiamy Państwu ofertę szkolenia dla Pracowników, zespołów i Liderów nastawionych na rozwój i poszerzenie kompetencji komunikacyjnych.
Warsztaty, które prowadzimy, są skoncentrowane wokół podkreślenia i wzmocnienia największych atutów i kompetencji, jakie już posiadają Uczestnicy, wokół umacniania autorytetu oraz wspierania swobody, profesjonalizmu, dobrych relacji z odbiorcami z jednoczesnym nastawieniem na osiągnięcie celu.
Po naszych szkoleniach zaangażowani Uczestnicy doprecyzują własne mocne strony, rozwiną wachlarz merytorycznych środków przekazu a także kompetencji społecznych wywierania wpływu z jednoczesnym utrzymaniem dobrej więzi z odbiorcami. Jednocześnie uzyskają skuteczne techniki działania w dotychczasowych, trudnych dla siebie sytuacjach, co przyczyni się do skrócenia czasu poszczególnych spotkań, podniesie ich wartość merytoryczną, zwiększy swobodę i efektywność w osiąganiu wspólnych celów. W przestrzeni wywierania wpływu stawiamy na postawę win-win.
Mamy pewność, że możemy wzmocnić u Pracowników motywację do działania, wybór adekwatnych narzędzi zarządzania emocjami, komunikacją i informacją w czasie zmiany, energię do efektywnego działania i kompetencje związane z osobistą i zespołową skutecznością.
Firma, która inwestuje w kompetencje społeczne – komunikację, asertywność, zarządzanie stresem, emocjami i relacjami wśród swoich Pracowników osiąga przewagę skuteczności i efektywności. Umysł człowieka dysponuje ograniczoną przestrzenią operacyjną – gdy wypełnią go trudne emocje i destrukcyjne myśli brakuje miejsca na analizę, wyciąganie wniosków i podejmowanie najlepszych dla Firmy decyzji.
Uczestnicy warsztatów dostrzegą szereg nowych możliwości komunikowania, osiągania celów, budowania dobrych relacji i zaufania jak również wpływania na poglądy i decyzje innych osób.
Zadbamy również o to, aby Uczestnicy wiedzieli jak i potrafili samodzielnie:
- w zdrowy i bezpieczny sposób pokonywać stres i redukować nadmierne napięcie
- skutecznie rozwijać poczucie własnej wartości
- bardziej doceniać swoje talenty i wartości, a mniej cudze oceny
- przestać bać się inicjatywy, kreatywności i nawet popełniania błędów
- zrozumieć, jak emocje kształtują relacje z innymi i poprzez zrozumienie emocji wpływać na decyzje, samopoczucie i zachowanie współpracowników, podwładnych, Klientów oraz własne
- w skuteczny sposób połączyć autorytet i wrażliwość
- budować wartościowe relacje, oparte na szczerości i zaufaniu
- znajdować motywację do rozwoju, usprawnień, efektywności
- przestać ze sobą i z innymi walczyć emocjonalnie na rzecz budowania porozumienia
- budować fundamenty pod trwale pozytywne relacje z innymi ludźmi,
- wspierać budowanie pozytywnego wizerunku Firmy,
- stosować skuteczne zasady asertywnej komunikacji w relacjach z Klientami/podwykonawcami,
- umiejętnie aktywnie słuchać rozmówcę i prowadzić rozmowy,
- skutecznie wpływać na postawę, potrzeby i decyzje innych ludzi, przy jednoczesnym dopasowaniu i utrzymaniu pozytywnego kontaktu.
Podstawowym celem szkolenia z komunikacji interpersonalnej jest dostarczenie Uczestnikom wiedzy i umiejętności z zakresu skutecznego porozumiewania się. Zwłaszcza w tych sytuacjach zawodowych, w których sprawna komunikacja jest narzędziem tworzenia i podtrzymywania relacji społecznych oraz efektywnej współpracy między ludźmi.
Znaczną część warsztatu zajmować będą aktywności tworzące pozytywny klimat sprzyjający komunikacji nastawionej na wzajemne rozumienie, akceptowanie odmienności i chęć współpracy.
W czasie dwudniowego szkolenia prowadzonego metodą warsztatową Uczestnicy otrzymają kompleksową porcję wiedzy z zakresu szeroko rozumianej komunikacji i jednocześnie – co szczególnie ważne – osobiście każdą partię materiału przetrenują, przećwiczą, zastosują w wewnętrznej interakcji i przyswoją ją na poziomie własnych doświadczeń. Szkolenie ma charakter „wiedzowo – narzędziowy”, gdyż w jego efekcie uczestnicy zostaną poinformowani o teorii (dowiedzą się ,,CO i DLACZEGO”) i wyposażeni w praktyczne narzędzia komunikacyjne (zrozumieją i zastosują, ,,JAK”), które natychmiast będą w stanie wykorzystywać.
Znajomość stylów komunikacyjnych i typów temperamentu (według nowoczesnych metod), świadome używanie aktywnego słuchania oraz asertywności, elementy wywierania wpływu na ludzi – to w obecnych czasach niezbędne umiejętności, szczególnie podczas kontaktów z Klientami oraz członkami własnego zespołu. Uczestnicy warsztatów dostrzegą szereg nowych możliwości komunikowania, osiągania celów, budowania dobrych relacji i zaufania jak również wpływania na poglądy i decyzje innych osób.
Po naszym szkoleniu komunikacji Uczestnicy doprecyzują własne mocne strony, rozwiną wachlarz merytorycznych środków przekazu a także kompetencji społecznych wywierania wpływu z jednoczesnym utrzymaniem dobrej więzi z odbiorcami. Jednocześnie uzyskają skuteczne techniki działania w dotychczasowych, trudnych dla siebie sytuacjach co przyczyni się do skrócenia czasu poszczególnych spotkań, podniesie ich wartość merytoryczną, zwiększy swobodę i efektywność w osiąganiu wspólnych celów. W przestrzeni wywierania wpływu stawiamy na postawę win-win.
Cele szkolenia
Celem nadrzędnym szkolenia z komunikacji interpersonalnej jest podniesienie kompetencji porozumiewania u Uczestników. Podnoszenie kompetencji oznacza uświadamianie postaw, poszerzanie wiedzy oraz trenowanie umiejętności
- Wzrost świadomości nt. znaczenia komunikowania w efektywności, oszczędności czasu i energii, zarządzaniu emocjami i relacjami
- Zdobycie umiejętności wglądu i analizy własnych zachowań w komunikacji interpersonalnej
- Zapoznanie Uczestników z zasadami skutecznej komunikacji budującymi współpracę w zespole
- Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych z odmiennymi typami osobowości
- Poznanie zasad i udoskonalenie umiejętności w zakresie efektywnego komunikowania się zorientowanego na budowanie „mostów komunikacyjnych” w każdej relacji i sytuacji zawodowej, a szczególnie konfliktowej
- Radzenie sobie negatywnymi emocjami swoimi i innych
- Uporządkowanie i ujednolicenie wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania procesem komunikacji
- Pogłębienie umiejętności psychospołecznych związanych z porozumiewaniem
Korzyści ze szkolenia:
- Zdobycie informacji na temat własnych uwarunkowań wspierających i utrudniających skuteczną komunikację
- Kreowanie wśród Uczestników kultury otwartej, szczerej i konstruktywnej komunikacji interpersonalnej
- Zdobycie umiejętności rozwiązywania konfliktów przy wykorzystaniu narzędzi komunikacyjnych
- Zdobycie umiejętności precyzyjnego przekazywania informacji zwrotnych, potrzeb, celów
- Poprawa atmosfery pracy w zespole.
PROGRAM SZKOLENIA
Wstęp do warsztatów:
- Wzajemne poznanie się Uczestników oraz Trenerki
- Określenie celu warsztatów i zdefiniowanie potrzeb Uczestników
- Sprecyzowanie zasad obowiązujących na warsztatach oraz metodologii pracy
MODUŁ I – wszyscy umiemy mówić, zatem dlaczego czasami rujnujemy zamiast budować – czyli krótki wstęp wyrównujący poziom wiedzy o komunikacji, porozumieniu, konflikcie i odmienności:
- Czym naprawdę jest komunikacja i dlaczego warto ją trenować
- Wartość nastawienia, czyli jak przygotować się do rozmowy
- Waga i znajomość celu rozmowy oraz intencja komunikatu
- W jaki sposób łamać stereotypy – pozytywne nastawienie
- Sympatia czy szacunek – sposoby budowania i podtrzymywania szacunku między ludźmi
- Zamiana problemu na rozwiązanie – osobista odpowiedzialność za efekt komunikacji
MODUŁ II – sposoby budowania i podtrzymywania relacji między ludźmi – na czym polega „tajemnica” i jak ją stosować
W jaki sposób się komunikujemy?:
- Umiejętności komunikacyjne Uczestników – co należy wzmacniać a co warto poprawić
- Czego potrzebujemy, by się efektywnie komunikować i rozumieć – jak rozpoznać płaszczyznę komunikacyjną drugiej strony, co decyduje o byciu usłyszanym i rozumianym
- Efekt komunikacji – jak rozpoznać, nazwać i realizować wspólne oraz odmienne cele
- Trwała współpraca – jak diagnozować potrzeby swoje i innych by skutecznie się z nimi komunikować?
Informacja zwrotna – jak to zrobić konstruktywnie?:
- Kiedy i jak przekazywać informację zwrotną?
- Czy informacja zwrotna jest dla nadawcy czy dla odbiorcy?
- Twórcze i efektywne formułowanie informacji zwrotnej, która buduje a nie rani
- Jak sobie radzić z negatywną informacją zwrotną, żeby przyniosła pożądany skutek?
- Jak rozmawiać z bardzo wrażliwym/emocjonalnym człowiekiem?
Trudne sytuacje w komunikacji – jak je rozpoznać i rozwiązać?:
- Różnice i bariery komunikacyjne – jak przeciwdziałać, unikać, wykrywać
- Jak zadbać o komfort i bezpieczeństwo emocjonalne własne i swojego rozmówcy w procesie komunikacji
- W jaki sposób rozpoznać styl społeczny naszego rozmówcy i dopasować się do niego?
- Otwarta komunikacja i odniesienie do problemu – nazywamy fakty, pomijamy oceny
- Każdy myśli nieco inaczej – rozpoznanie potrzeb innych a wzajemne wspieranie się w procesie zmian. Proste techniki tj. parafraza, dojaśnianie, język pozytywny, język ,,ja”
- Reguły wywierania wpływu – co robić, aby osiągać własne cele a jednocześnie zachować dobre relacje
- Język perswazji – kontrola nad drobnymi słowami, zwrotami i partykułami, które dają ogromną moc,np.:,,nie” ,,tak, ale” ,,spróbuj” ,,i”,,spowoduje, sprawi, wywoła”
- Skuteczne rodzaje pytań w rozmowie – przypomnimy sobie skuteczność pytań, zarówno zamkniętych, otwartych, alternatywnych, sugerujących, z implikacją itd
Komunikacja niewerbalna – jak panować nad własnym ciałem i jak odczytywać znaki niewerbalne u rozmówców:
- Części ciała odzwierciedlające myśli – potrenujemy odczytywanie mowy ciała rozmówcy oraz wpływanie na własne gesty i mimikę
- Sygnały poprzedzające ważne stany (odmowa, niewiara, bunt itd.) – w jaki sposób ciało rozmówcy informuje nas o jego negatywnym nastawieniu
- Lista gestów zabronionych – na co szczególnie powinniśmy być czujni
MODUŁ III – ,,Koncert życzeń”
Odpowiedzi na indywidualne potrzeby i pytania Uczestników
Podsumowanie warsztatów:
- Ewaluacja szkolenia
- Konkretne, spisane postanowienia wraz z metodologią
- Wręczenie dyplomów
Trenerka zastrzega sobie możliwość drobnych modyfikacji, skrócenia lub poszerzenia niektórych modułów podczas realizacji warsztatów, ze względu na zdiagnozowane potrzeby, wyzwania lub tempo rozumienia i wykonywania ćwiczeń przez Uczestników szkolenia, w zakresie celu nadrzędnego. Poniższy program nie jest harmonogramem szkolenia, zawiera tematy, które wzajemnie się uzupełniają i będą synergicznie poruszane podczas kolejnych modułów szkolenia. Każdy warsztat jest nieco odmienny, gdyż Trenerka dopasowuje się do potrzeb, poziomu rozumienia i tempa trenowania konkretnej grupy szkoleniowej.
Rozkład godzinowy:
Dzień I i II
08:45 – 09:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
09:00 – 14:00 Zajęcia
Po zapisaniu się na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.
Szkolenie może być realizowane w języku angielskim.
