Dostępne terminy szkolenia

Lokalizacja Początek szkolenia Zakończenie szkolenia
Online 22-01-2026 23-01-2026
Online 19-03-2026 20-03-2026
Online 25-06-2026 26-06-2026

Cel i program szkolenia

Przedstawiamy Państwu ofertę szkolenia dla Pracowników, zespołów i Liderów nastawionych na rozwój i poszerzenie kompetencji komunikacyjnych.

Warsztaty, które prowadzimy, są skoncentrowane wokół podkreślenia i wzmocnienia największych atutów i kompetencji, jakie już posiadają Uczestnicy, wokół umacniania autorytetu oraz wspierania swobody, profesjonalizmu, dobrych relacji z odbiorcami z jednoczesnym nastawieniem na osiągnięcie celu.

Po naszych szkoleniach zaangażowani Uczestnicy doprecyzują własne mocne strony, rozwiną wachlarz merytorycznych środków przekazu a także kompetencji społecznych wywierania wpływu z jednoczesnym utrzymaniem dobrej więzi z odbiorcami. Jednocześnie uzyskają skuteczne techniki działania w dotychczasowych, trudnych dla siebie sytuacjach, co przyczyni się do skrócenia czasu poszczególnych spotkań, podniesie ich wartość merytoryczną, zwiększy swobodę i efektywność w osiąganiu wspólnych celów. W przestrzeni wywierania wpływu stawiamy na postawę win-win.

Mamy pewność, że możemy wzmocnić u Pracowników motywację do działania, wybór adekwatnych narzędzi zarządzania emocjami, komunikacją i informacją w czasie zmiany, energię do efektywnego działania i kompetencje związane z osobistą i zespołową skutecznością.

Firma, która inwestuje w kompetencje społeczne – komunikację, asertywność, zarządzanie stresem, emocjami i relacjami wśród swoich Pracowników osiąga przewagę skuteczności i efektywności. Umysł człowieka dysponuje ograniczoną przestrzenią operacyjną – gdy wypełnią go trudne emocje i destrukcyjne myśli brakuje miejsca na analizę, wyciąganie wniosków i podejmowanie najlepszych dla Firmy decyzji.

Uczestnicy warsztatów dostrzegą szereg nowych możliwości komunikowania, osiągania celów, budowania dobrych relacji i zaufania jak również wpływania na poglądy i decyzje innych osób.

Zadbamy również o to, aby Uczestnicy wiedzieli jak i potrafili samodzielnie:

  • w zdrowy i bezpieczny sposób pokonywać stres i redukować nadmierne napięcie
  • skutecznie rozwijać poczucie własnej wartości
  • bardziej doceniać swoje talenty i wartości, a mniej cudze oceny
  • przestać bać się inicjatywy, kreatywności i nawet popełniania błędów
  • zrozumieć, jak emocje kształtują relacje z innymi i poprzez zrozumienie emocji wpływać na decyzje, samopoczucie i zachowanie współpracowników, podwładnych, Klientów oraz własne
  • w skuteczny sposób połączyć autorytet i wrażliwość
  • budować wartościowe relacje, oparte na szczerości i zaufaniu
  • znajdować motywację do rozwoju, usprawnień, efektywności
  • przestać ze sobą i z innymi walczyć emocjonalnie na rzecz budowania porozumienia
  • budować fundamenty pod trwale pozytywne relacje z innymi ludźmi,
  • wspierać budowanie pozytywnego wizerunku Firmy,
  • stosować skuteczne zasady asertywnej komunikacji w relacjach z Klientami/podwykonawcami,
  • umiejętnie aktywnie słuchać rozmówcę i prowadzić rozmowy,
  • skutecznie wpływać na postawę, potrzeby i decyzje innych ludzi, przy jednoczesnym dopasowaniu i utrzymaniu pozytywnego kontaktu.

Podstawowym celem szkolenia z komunikacji interpersonalnej jest dostarczenie Uczestnikom wiedzy i umiejętności z zakresu skutecznego porozumiewania się. Zwłaszcza w tych sytuacjach zawodowych, w których sprawna komunikacja jest narzędziem tworzenia i podtrzymywania relacji społecznych oraz efektywnej współpracy między ludźmi.

Znaczną część warsztatu zajmować będą aktywności tworzące pozytywny klimat sprzyjający komunikacji nastawionej na wzajemne rozumienie, akceptowanie odmienności i chęć współpracy.

W czasie dwudniowego szkolenia prowadzonego metodą warsztatową Uczestnicy otrzymają kompleksową porcję wiedzy z zakresu szeroko rozumianej  komunikacji  i jednocześnie – co szczególnie ważne – osobiście każdą partię materiału przetrenują, przećwiczą, zastosują w wewnętrznej interakcji i przyswoją ją na poziomie własnych doświadczeń. Szkolenie ma charakter „wiedzowo – narzędziowy”, gdyż w jego efekcie uczestnicy zostaną poinformowani o teorii (dowiedzą się ,,CO i DLACZEGO”) i wyposażeni w praktyczne narzędzia komunikacyjne (zrozumieją i zastosują, ,,JAK”), które natychmiast będą w stanie wykorzystywać.

Znajomość stylów komunikacyjnych i typów temperamentu (według nowoczesnych metod), świadome używanie aktywnego słuchania oraz asertywności, elementy wywierania wpływu na ludzi – to w obecnych czasach niezbędne umiejętności, szczególnie podczas kontaktów z Klientami oraz członkami własnego zespołu. Uczestnicy warsztatów dostrzegą szereg nowych możliwości komunikowania, osiągania celów, budowania dobrych relacji i zaufania jak również wpływania na poglądy i decyzje innych osób.

Po naszym szkoleniu komunikacji Uczestnicy doprecyzują własne mocne strony, rozwiną wachlarz merytorycznych środków przekazu a także kompetencji społecznych wywierania wpływu z jednoczesnym utrzymaniem dobrej więzi z odbiorcami. Jednocześnie uzyskają skuteczne techniki działania w dotychczasowych, trudnych dla siebie sytuacjach co przyczyni się do skrócenia czasu poszczególnych spotkań, podniesie ich wartość merytoryczną, zwiększy swobodę i efektywność w osiąganiu wspólnych celów. W przestrzeni wywierania wpływu stawiamy na postawę win-win.

Cele szkolenia

Celem nadrzędnym szkolenia z komunikacji interpersonalnej jest podniesienie kompetencji porozumiewania u Uczestników. Podnoszenie kompetencji oznacza uświadamianie postaw, poszerzanie wiedzy oraz trenowanie umiejętności

  • Wzrost świadomości nt. znaczenia komunikowania w efektywności, oszczędności czasu i energii, zarządzaniu emocjami i relacjami
  • Zdobycie umiejętności wglądu i analizy własnych zachowań w komunikacji interpersonalnej
  • Zapoznanie Uczestników z zasadami skutecznej komunikacji budującymi współpracę w zespole
  • Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych z odmiennymi typami osobowości
  • Poznanie zasad i udoskonalenie umiejętności w zakresie efektywnego komunikowania się zorientowanego na budowanie „mostów komunikacyjnych” w każdej relacji i sytuacji zawodowej, a szczególnie konfliktowej
  • Radzenie sobie negatywnymi emocjami swoimi i innych
  • Uporządkowanie i ujednolicenie wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania procesem komunikacji
  • Pogłębienie umiejętności psychospołecznych związanych z porozumiewaniem

Korzyści ze szkolenia:

  • Zdobycie informacji na temat własnych uwarunkowań wspierających i utrudniających skuteczną komunikację
  • Kreowanie wśród Uczestników kultury otwartej, szczerej i konstruktywnej komunikacji interpersonalnej
  • Zdobycie umiejętności rozwiązywania konfliktów przy wykorzystaniu narzędzi komunikacyjnych
  • Zdobycie umiejętności precyzyjnego przekazywania informacji zwrotnych, potrzeb, celów
  • Poprawa atmosfery pracy w zespole.

 

PROGRAM SZKOLENIA

Wstęp do warsztatów:

  • Wzajemne poznanie się Uczestników oraz Trenerki
  • Określenie celu warsztatów i zdefiniowanie potrzeb Uczestników
  • Sprecyzowanie zasad obowiązujących na warsztatach oraz metodologii pracy

MODUŁ I – wszyscy umiemy mówić, zatem dlaczego czasami rujnujemy zamiast budować – czyli krótki wstęp wyrównujący poziom wiedzy o komunikacji, porozumieniu, konflikcie i odmienności:

  • Czym naprawdę jest komunikacja i dlaczego warto ją trenować
  • Wartość nastawienia, czyli jak przygotować się do rozmowy
  • Waga i znajomość celu rozmowy oraz intencja komunikatu
  • W jaki sposób łamać stereotypy – pozytywne nastawienie
  • Sympatia czy szacunek – sposoby budowania i podtrzymywania szacunku między ludźmi
  • Zamiana problemu na rozwiązanie – osobista odpowiedzialność za efekt komunikacji

MODUŁ II  – sposoby budowania i podtrzymywania relacji między ludźmi – na czym polega „tajemnica” i jak ją stosować

W jaki sposób się komunikujemy?:

  • Umiejętności komunikacyjne Uczestników – co należy wzmacniać a co warto poprawić
  • Czego potrzebujemy, by się efektywnie komunikować i rozumieć – jak rozpoznać płaszczyznę komunikacyjną drugiej strony, co decyduje o byciu usłyszanym i rozumianym
  • Efekt komunikacji – jak rozpoznać, nazwać i realizować wspólne oraz odmienne cele
  • Trwała współpraca – jak diagnozować potrzeby swoje i innych by skutecznie się z nimi komunikować?

Informacja zwrotna – jak to zrobić konstruktywnie?:

  • Kiedy i jak przekazywać informację zwrotną?
  • Czy informacja zwrotna jest dla nadawcy czy dla odbiorcy?
  • Twórcze i efektywne formułowanie informacji zwrotnej, która buduje a nie rani
  • Jak sobie radzić z negatywną informacją zwrotną, żeby przyniosła pożądany skutek?
  • Jak rozmawiać z bardzo wrażliwym/emocjonalnym człowiekiem?

Trudne sytuacje w komunikacji – jak je rozpoznać i rozwiązać?:

  • Różnice i bariery komunikacyjne – jak przeciwdziałać, unikać, wykrywać
  • Jak zadbać o komfort i bezpieczeństwo emocjonalne własne i swojego rozmówcy w procesie komunikacji
  • W jaki sposób rozpoznać styl społeczny naszego rozmówcy i dopasować się do niego?
  • Otwarta komunikacja i odniesienie do problemu – nazywamy fakty, pomijamy oceny
  • Każdy myśli nieco inaczej – rozpoznanie potrzeb innych a wzajemne wspieranie się w procesie zmian. Proste techniki tj. parafraza, dojaśnianie, język pozytywny, język ,,ja”
  • Reguły wywierania wpływu – co robić, aby osiągać własne cele a jednocześnie zachować dobre relacje
  • Język perswazji – kontrola nad drobnymi słowami, zwrotami i partykułami, które dają ogromną moc,np.:,,nie” ,,tak, ale” ,,spróbuj” ,,i”,,spowoduje, sprawi, wywoła”
  • Skuteczne rodzaje pytań w rozmowie – przypomnimy sobie skuteczność pytań, zarówno zamkniętych, otwartych, alternatywnych, sugerujących, z implikacją itd

Komunikacja niewerbalna – jak panować nad własnym ciałem i jak odczytywać znaki niewerbalne u rozmówców:

  • Części ciała odzwierciedlające myśli – potrenujemy odczytywanie mowy ciała rozmówcy oraz wpływanie na własne gesty i mimikę
  • Sygnały poprzedzające ważne stany (odmowa, niewiara, bunt itd.) – w jaki sposób ciało rozmówcy informuje nas o jego negatywnym nastawieniu
  • Lista gestów zabronionych – na co szczególnie powinniśmy być czujni

MODUŁ III – ,,Koncert życzeń”

Odpowiedzi na indywidualne potrzeby i pytania Uczestników

Podsumowanie warsztatów:

  • Ewaluacja szkolenia
  • Konkretne, spisane postanowienia wraz z metodologią
  • Wręczenie dyplomów

Trenerka zastrzega sobie możliwość drobnych modyfikacji, skrócenia lub poszerzenia niektórych modułów podczas realizacji warsztatów, ze względu na zdiagnozowane potrzeby, wyzwania lub tempo rozumienia i wykonywania ćwiczeń przez Uczestników szkolenia, w zakresie celu nadrzędnego. Poniższy program nie jest harmonogramem szkolenia, zawiera tematy, które wzajemnie się uzupełniają i będą synergicznie poruszane podczas kolejnych modułów szkolenia. Każdy warsztat jest nieco odmienny, gdyż Trenerka dopasowuje się do potrzeb, poziomu rozumienia i tempa trenowania konkretnej grupy szkoleniowej.

 

Rozkład godzinowy:
Dzień I i II
08:45 – 09:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
09:00 – 14:00 Zajęcia

Po zapisaniu się na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.

Szkolenie może być realizowane w języku angielskim.

W ramach szkolenia otwartego online gwarantujemy każdemu Uczestnikowi:

  • Pełne uczestnictwo w szkoleniu prowadzonym „na żywo”, w określonym konkretnym terminie/ach.
  • Obecność Trenera, doświadczenie i doskonałe przygotowanie merytoryczne (nie jest to webinar ani nagrany wcześniej film).
  • Możliwość korzystania z własnego komputera/tabletu/telefonu z mikrofonem i kamerą oraz z własnego dostępu do internetu, z dowolnego miejsca.
  • Swobodną atmosferę i pełne wsparcie merytoryczne podczas szkolenia.
  • Odpowiednio dobrane metody i techniki szkoleniowe.
  • Autorskie materiały szkoleniowe, ćwiczenia, techniki, narzędzia podczas pracy on-line, wysyłane elektronicznie – do korzystania podczas szkolenia oraz po zakończeniu, jako wsparcie treningowe.
  • Możliwość uzyskania pomocy od Trenera oraz wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia.
  • Aktywny udział w szkoleniu w ramach wirtualnych dyskusji (wideo + audio + czat tekstowy), ćwiczenia indywidualne, w parach lub podgrupach w ramach wirtualnych pokoi.
  • Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik będzie mógł skontaktować się z Trenerem mailowo lub/i telefonicznie w celu uzyskania pomocy przy wdrażaniu umiejętności zdobytych podczas szkolenia).

Cena udziału w szkoleniu wynosi: 1490 zł + 23% VAT

Cena szkolenia dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe w wersji pdf, certyfikat w wersji pdf.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia online lub na e-mail.

W przypadku osób prywatnych lub firm, które jeszcze z nami nie współpracowały warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia i przesłanie potwierdzenia przelewu.

Po otrzymaniu potwierdzenia przelewu przesyłamy link uprawniający do uczestnictwa w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami technicznymi i organizacyjnymi.

Szkolenia zamknięte:

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt. Szkolenie może być realizowane w języku angielskim.

  • podejście trenera, zasady, luźna atmosfera
  • forma warsztatowa i dokładne omówienie zadań, praca w grupach
  • ćwiczenia i jeszcze więcej ćwiczeń
  • praktyczne szkolenie, dużo wiedzy nie tylko książkowej, ale praktycznej

Formularz zapisu na szkolenie:

"Komunikacja nastawiona na budowanie współpracy, wzajemne rozumienie i współtworzenie efektu synergii – online" - 1490 zł/os


    Termin szkolenia
    Dane Firmy (do faktury)

    Chcę otrzymywać fakturę elektroniczną

    Osoba koordynująca

    Kopia zgłoszenia zostanie wysłana na podany w formularzu adres e-mail osoby koordynującej.

    Uczestnicy szkolenia
    Miejsca hotelowe
    Dla jednostek publicznych

    Uwagi

    * elementy obowiązkowe

    Zapoznałem się i akceptuję regulamin szkoleń oraz wyrażam zgodę wobec Effect Group Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie 01-904, ul. Jerzego Bajana 31D:

    na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym w na potrzeby udziału w szkoleniu zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Effect Group Sp z o.o. drogą elektroniczną na wskazany powyżej adres elektroniczny zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030), informacji dotyczących tego szkolenia niezbędnych do realizacji.

    na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń Effect Group, drogą elektroniczną na podany adres poczty elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030)

    na otrzymywanie faktur VAT droga elektroniczną na wskazany w formularzu adres e-mail.

    Jestem świadomy/ma prawa do poprawiania, zmieniania i aktualizowania swoich danych zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO). Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Powyższe nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody przed jej cofnięciem.