W czasach postępującej globalizacji umiejętność współpracy z osobami różnych narodowości, często odległych kulturowo, staje się nieodzowna. Co pomaga, a co przeszkadza w zrozumieniu innej kultury? Na co warto zwrócić uwagę w kontaktach z partnerami biznesowymi z innych krajów? Czego można nauczyć się o sobie i czy jest możliwe odnalezienie inspiracji do rozwoju we współpracy międzykulturowej?
Cele szkolenia:
- Zapoznanie uczestników z wymiarami różnic międzykulturowych w kontekście komunikacji
- Usystematyzowanie dobrych praktyk we współpracy z osobami z innych kręgów kulturowych
- Zainspirowanie uczestników do samodzielnego zdobywania, pogłębiana i wykorzystywania wiedzy oraz rozwijania umiejętności komunikacji międzykulturowej
Korzyści dla uczestników:
- Praktyczna wiedza na temat różnić kulturowych i ich wpływu na komunikację
- Zrozumienie źródeł różnic międzykulturowych
- Poznanie własnych uwarunkowań kulturowych i ich wpływu na postrzeganie innych kultur
PROGRAM SZKOLENIA
- Kultura – definicja, źródła i wpływ na komunikację
- Wybrane wymiary i aspekty komunikacji międzykulturowej:
- Czas – kultury monochroniczne i polichroniczne
- Hierarchia i role społeczne
- Tolerancja niepewności
- Reguły i wyjątki, czyli uniwersalizm i partykularyzm
- Jednostka czy grupa? (indywidualizm i kolektywizm)
- Komunikacja werbalna i pozawerbalna
- Ekspresja emocji
- Style komunikacji
- Bariery komunikacji międzykulturowej i postawy sprzyjające porozumieniu
- Radzenie sobie w sytuacjach trudnych i kryzysowych
- Fazy akulturacji i strategie współpracy we środowisku międzynarodowym
- Skąd czerpać wiedzę i jak aktywnie rozwijać inteligencję kulturową (CQ)
Rozkład godzinowy:
09:00 – 16:00
Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.
Szkolenie może być realizowane w języku angielskim.