Wielokulturowość i globalizacja stwarzają zarówno nowe wyzwania, jak i możliwości w dzisiejszym społeczeństwie i środowisku zawodowym. Kompetencje międzykulturowe oraz inteligencja kulturowa stają się kluczowe dla efektywnej komunikacji i współpracy w międzynarodowych zespołach. Im lepiej poznamy zagadnienia z obszaru komunikacji międzykulturowej, tym większe mamy szanse na powodzenia we współpracy z osobami z innych krajów.
Cel szkolenia:
- rozwiniesz swoje kompetencje międzykulturowe,
- zaczniesz się skuteczniej komunikować w międzynarodowym środowisku,
- zwiększysz świadomość na temat mowy ciała i gestów,
- dowiesz się więcej na temat zachowań i tematów, które mogą być dobrą praktyką lub niepożądanym czynem w różnych kulturach,
- poznasz wyzwania, z którymi często mierzą się expaci oraz ich rodziny,
- zwiększysz swoje poczucie bezpieczeństwa i komfortu w kontaktach z osobami z innych kultur,
- otrzymasz narzędzia, które pozwolą Ci świadomiej przejść przez proces relokacji,
- dostaniesz narzędzia do stania się lepszym rozmówcą i słuchaczem,
- dowiesz się jaką rolę odgrywa język w przyswajaniu tożsamości,
- sprawniej poprowadzisz spotkania i prezentacje w środowisku międzynarodowym.
Korzyści dla uczestników
Dzięki szkoleniu poznasz narzędzia i strategie umożliwiające skuteczną komunikację w międzynarodowym środowisku. Poszerzysz swoją świadomość w zakresie kompetencji międzykulturowych, języków obcych i mowy niewerbalnej. Lepiej zrozumiesz zagadnienia związane z relokacją i wyzwaniami migrantów. Dowiesz się też na jakie elementy warto zwrócić uwagę prowadząc spotkania i prezentacje dla międzynarodowej publiczności.
Adresaci szkolenia
Szkolenie jest skierowane do osób, które na co dzień pracują w środowisku międzynarodowym. Adresatami mogą być pracownicy działu HR, menedżerowie i leaderzy, trenerzy, rekruterzy oraz osoby szykujące się do emigracji.
PROGRAM SZKOLENIA
Kultura oraz kompetencje międzykulturowe:
- Jak definiujemy kulturę – teorie i dyskusja
- Z jakich powodów warto rozwijać swoją inteligencję kulturową
- Kiedy i gdzie możemy wykorzystać te kompetencje
Tożsamość i wartości:
- Rodzaje tożsamości i jej kształtowanie
- Wartości w teoriach
- Wartości – ćwiczenie i analiza danych
Akulturacja, szok kulturowy, stres akulturacyjny:
- Akulturacja i implikacje różnych podejść
- Czym jest szok kulturowy / stres akulturacyjny i jego skutki
- Odwrócony szok kulturowy
- Ośrodki wsparcia dla obcokrajowców
Wymiary kultury:
- Różne teorie na temat wymiarów kultury
- Case study – Wizyta partnerów biznesowych z Japonii w Polsce
Wysoki i niski kontekst – komunikacja w kulturze:
- Omówienie obu kontekstów
- Sposoby dawania feedbacku
- Quiz
Kinezyka – mowa niewerbalna, gesty:
- Omówienie mowy niewerbalnej
- Gesty – quiz
Język i kultura:
- Język w procesie kształtowania się tożsamości
- Nauka kolejnych języków
- Wpływ języka na kulturę i kultury na język
Stereotypy:
- Źródła stereotypów oraz ich skutki
Podsumowanie:
- Ewaluacja
- Podsumowanie najważniejszych zagadnień
- Pożegnanie
Rozkład godzinowy:
08:45 – 09:00 logowanie do platformy
09.00 – 15.00 zajęcia
Po zapisaniu się na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.