Dostępne terminy szkolenia

Lokalizacja Początek szkolenia Zakończenie szkolenia
Wrocław 03-07-2023 04-07-2023
Gdańsk 28-08-2023 29-08-2023
Warszawa 25-09-2023 26-09-2023
Poznań 06-11-2023 07-11-2023
Zakopane 11-12-2023 12-12-2023

Cel i program szkolenia

Czujesz potrzebę wprowadzenia do swojej komunikacji nowego sposobu lub metody zarządzania ludźmi? Chcesz się rozwijać, niezależnie od tego, czy pracujesz w korporacji, czy małej firmie? Komunikacja interpersonalna to klucz do odpowiedniego delegowania zadań, rozmawiania z podwładnymi. To od sposobu mówienia, tego, co przekazujemy, niekiedy wynika, czy dany komunikat został odpowiednio przyjęty i, co ważniejsze, zrozumiany. W końcu działając w firmie mamy do czynienia z wieloma ludźmi, z których każdy wykazuje inne potrzeby, w odmienny sposób rozumie komunikaty, a jednocześnie może ciężko przyjmować, np. krytykę.

Można sobie z tym poradzić, stawiając na odpowiednią komunikację interpersonalną, oparta na metodzie NVC, czyli non-violence communication. Zdobycie doświadczenie i zrozumienie metod prowadzenia rozmów bez przemocy, pozwala w sposób konstruktywny rozmawiać z pracownikami także na bardzo trudne tematy, takie jak gorsze wyniki, redukcja czy zatrudnienia.

W ramach szkolenia z komunikacji z klientem zewnętrznym bądź wewnętrznym, który opiera się na założeniach NVC, czyli porozumienia bez przemocy, możesz:

  • dowiedzieć się, jak konstruktywnie mówić o tym, co budzi twój sprzeciw, a nawet powoduje złość bądź inne negatywne emocje,
  • zrozumieć, które komunikaty powodują eskalację sytuacji konfliktowych wśród zespołu,
  • odkryć, jak dostrzegać potrzeby innych – w tym twojego zespołu, pośród komunikatów, które mogą być zawoalowane lub trudne do zrozumienia,
  • poznać rolę empatii podczas kontaktów z innymi ludźmi.

Warsztaty z komunikacji interpersonalnej opartej na metodzie NVC to doskonała okazja, by dowiedzieć się, co buduje konflikty w zespołach, jak zapobiegać eskalacji trudności i złości, a także, jakie metody stosować w komunikacji z innymi, by nie wzbudzać niepotrzebnego zdenerwowania.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu z komunikacji interpersonalnej opartej na metodzie NVC? Dzięki warsztatom poznasz bliżej założenia komunikacji NVC, czyli bez przemocy. Pomoże ona m.in. w lepszych kontaktach z klientami i pracownikami, będzie dużym wsparciem podczas sytuacji kryzysowych oraz metodą na rozmowy motywujące, a nie denerwujące. Uczestnicy warsztatów budują swoją wiedzę, poznają nowe narzędzia komunikacji, które pomogą im wzmocnić przekaz słowny, a jednocześnie lepiej budować relacje z pracownikami.

W trakcie szkolenia uczestnicy będą mieć możliwość:

  • lepiej zrozumieć, dlaczego warto w komunikacji wyrażać swoje uczucia,
  • dowiedzieć się, jakich komunikatów nie stosować, aby nie doszło do blokad i zaburzenia porozumienia,
  • nauczyć się, jak dostrzegać emocje i trudności, które mogą kryć się za niektórymi komunikatami,
  • zastanowić się nad tym, czy empatii w pracy powinna mieć miejsce,
  • zrozumieć, jak dobrze udzielać informacji zwrotnej bez przemocy czy nadmiernego oceniania,
  • odpowiedzieć sobie na pytanie – lepiej żądać czy prosić.

Szkolenie w Effect Group to pierwszy krok, by zyskać nową wiedzę, a także wkroczyć na ścieżkę rozwoju. Dzięki niemu możesz zakończyć pierwszy etap przygotowania do egzaminu certyfikacyjnego The Center For Nonviolent Communication.

ADRESACI SZKOLENIA

Dla kogo szkolenie z komunikacji interpersonalnej opartej na metodzie NVC będzie dobrym wyborem? To odpowiednie warsztaty dla:

  • Kadry zarządzającej,
  • Pracowników działów HR,
  • Menadżerów i kierowników zespołów,
  • Pracowników,
  • Wszystkich osób, które chcą zyskać nową wiedzę i umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej.

PROGRAM SZKOLENIA

Wstęp i poznanie metody NVC

  • Trochę opowieści i historycznych informacji
  • Kilka inspirujących obrazków i cytatów
  • Założenia i drogowskazy
  • ćwiczenia

Jak „żyrafy transformują z szakali”?

  • Metoda „4 uszu” czyli jak ujarzmić agresję?
  • Język żyrafy w negocjacji biznesowych
  • Co zrobić, jeśli masz trudnego rozmówcę?
  • Ćwiczenia

Kiedy słowa są ścianami, a kiedy mogą być otwartym oknem?

  • Cztery kroki komunikatu JA w ujęciu NVC (wyrażanie siebie)Cztery kroki w okazywaniu empatii (słuchanie i współodczuwanie)
    • odróżnianie spostrzeżeń od ocen i co to daje w firmie?
    • wyrażanie uczuć i emocji poprzez branie za nie odpowiedzialności
    • dostrzeganie ukrytych za uczuciami zaspokojonych lub niezaspokojonych potrzeb czyli dlaczego warto „słyszeć to czego nie wypowiedział Twój rozmówca?!
    • wyrażanie próśb o konkretne działanie w sposób akceptujący odmowę czyli bądź odpowiedzialny i skuteczny
    • ćwiczenia

Okazywanie empatii w biznesie czy to opłacalne?

  • Czy to w ogóle możliwe? Kiedy, gdzie, jak?
  • Wzorce i Księga Dobrych Praktyk
  • ćwiczenia

Pytania i dialog w duchu NVC

To oczywiście tylko niektóre zagadnienia ponieważ program warsztatów uzależniony jest od sugestii uczestników a jego realizacja nastawiona na zaspokajanie potrzeb wszystkich zainteresowanych!

UZUPEŁNIENIE DLA ZAINTERESOWANYCH:

Wyjątkowe szkolenia z Porozumienia Bez Przemocy wg. Marshalla B. Rosenberga

Proponujemy Państwu pierwsze szkolenia, prowadzone przez certyfikowanego Trenera  NVC, których celem dogłębne poznanie i praktykowanie Porozumienia bez Przemocy (NVC – Nonviolent Communication).

Porozumienie Bez Przemocy pomaga budować relacje, zespoły, kontakty w oparciu o wzajemny szacunek, współpracę i efektywność jednocześnie. Ma zastosowanie w coachingu, mediacjach, zarządzaniu i kierowaniu zespołami. Co więcej wspiera wypracowywanie rozwiązań włączających potrzeby wszystkich stron, wyjście poza paradygmat dominacji i oceniania dobry-zły, przechodząc do rozwiązań opartych na autentycznym porozumieniu. To podejście do siebie, drugiego człowieka i komunikacji, które może być narzędziem do rozwoju osobistego, jak i wsparciem dla wszystkich osób, które pracują z drugim człowiekiem indywidualnie lub grupowo.

Dzięki NVC wyrażamy siebie szczerze i jasno, zarazem z szacunkiem i empatią poświęcając uwagę innym ludziom. Odtąd w każdej wymianie zdań potrafimy usłyszeć własne głębokie potrzeby i oczekiwania, a także cudze.

NVC uczy nas dokonywania precyzyjnych spostrzeżeń i pozwala precyzyjnie określać zachowania i sytuacje, które wywierają na nas taki czy inny wpływ. Uczymy się wyraźnie dostrzegać i uzewnętrzniać własne potrzeby i oczekiwania w każdej konkretnej sytuacji. Technicznie jest to proste, ale bardzo wiele zmienia. W miarę jak dzięki NVC pozbywamy się starych nawyków, które w zetknięciu z krytyczną oceną dotychczas kazały nam się bronić, wycofywać lub atakować; zaczynamy widzieć w nowym świetle zarówno samych siebie, jak i innych ludzi, a także nasze intencje i wzajemne związki. Opór, postawa obronna i gwałtowne reakcje pojawiają się coraz rzadziej. Kiedy skupiamy się na jasnym wyrażaniu spostrzeżeń, odczuć i potrzeb, zamiast na stawianiu diagnoz i osądzaniu, odkrywamy głębię własnego współczucia. Ponieważ z punktu widzenia NVC ogromnie ważne jest słuchanie – zarówno samego siebie, jak i innych – z czasem  budzi się szacunek, uwaga i empatia, a także wzajemna chęć dawania z serca.”

Rozkład godzinowy: pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 – 16:00

Relacja teorii do praktyki wynosi jak 20:80. Szkolenie kształci przede wszystkim kompetencje i rozpoczyna proces zmian w postawie. Poza niektórymi ćwiczeniami wprowadzającymi, jak testy czy zadania indywidualne – przez większość szkolenia uczestnicy ćwiczą w parach, trójkach lub kilkuosobowych grupach symulacje scenek komunikacyjnych. Nie przewidujemy używanie pomocy dydaktycznych z grupy: dyktafon, kamera. Stawiamy na pracę według Cyklu Kolb’a oraz indywidualnych doświadczeniach. Metody opierają się na zasadzie „nauki przez doświadczenie” pozwalającej uczestnikom szkolenia w praktyczny sposób poznać i zastosować przyswajane narzędzia i techniki  z zakresu skutecznego komunikowania się oraz motywowania. Każde ćwiczenie jest omawiane. W ciągu całego szkolenia prowadzony jest trenerski monitoring uczestników i przekazywane informacje zwrotne modelujące pożądaną postawę i umiejętności w zakresie komunikacji w zespole.

  • Gry i ćwiczenia wpływają na kształtowanie pożądanych postaw i zachowań w komunikacji i zarządzaniu poprzez przełożenie obserwacji zachowań własnych i innych uczestników na realne sytuacje w miejscu pracy
  • Krótkie wykłady z prezentacją multimedialną przekazują praktyczną wiedzę o zasadach komunikacji i mediacji
  • Dyskusje  moderowane mają na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów związanych ze współpracą z innymi ludźmi
  • Prace grupowe umożliwią wymianę wiedzy i doświadczeń pomiędzy Uczestnikami
  • Ćwiczenia grupowe umożliwią budowanie pozytywnej atmosfery sprzyjającej szybszemu przełożeniu pozyskanej wiedzy do sytuacji zawodowych

Cena udziału w szkoleniu wynosi 1590 zł + 23%VAT

Dla jednostek  finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia online lub na e-mail.

Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu w którym odbywa się szkolenie.

Szkolenia zamknięte

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

Formularz zapisu na szkolenie:

"Komunikacja interpersonalna oparta na metodzie NVC" - 1590 zł/os


    Termin szkolenia
    Dane Firmy (do faktury)

    Chcę otrzymywać fakturę elektroniczną

    Osoba koordynująca

    Kopia zgłoszenia zostanie wysłana na podany w formularzu adres e-mail osoby koordynującej.

    Uczestnicy szkolenia
    Miejsca hotelowe
    Dla jednostek publicznych

    Uwagi

    * elementy obowiązkowe

    Zapoznałem się i akceptuję regulamin szkoleń oraz wyrażam zgodę wobec Effect Group Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie 01-904, ul. Jerzego Bajana 31D:

    na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym w na potrzeby udziału w szkoleniu zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Effect Group Sp z o.o. drogą elektroniczną na wskazany powyżej adres elektroniczny zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030), informacji dotyczących tego szkolenia niezbędnych do realizacji.

    na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń Effect Group, drogą elektroniczną na podany adres poczty elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030)

    na otrzymywanie faktur VAT droga elektroniczną na wskazany w formularzu adres e-mail.

    Jestem świadomy/ma prawa do poprawiania, zmieniania i aktualizowania swoich danych zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO). Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Powyższe nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody przed jej cofnięciem.