Czujesz potrzebę wprowadzenia do swojej komunikacji nowego sposobu lub metody zarządzania ludźmi? Chcesz się rozwijać, niezależnie od tego, czy pracujesz w korporacji, czy małej firmie? Komunikacja interpersonalna to klucz do odpowiedniego delegowania zadań, rozmawiania z podwładnymi. To od sposobu mówienia, tego, co przekazujemy, niekiedy wynika, czy dany komunikat został odpowiednio przyjęty i, co ważniejsze, zrozumiany. W końcu działając w firmie mamy do czynienia z wieloma ludźmi, z których każdy wykazuje inne potrzeby, w odmienny sposób rozumie komunikaty, a jednocześnie może ciężko przyjmować, np. krytykę.
Można sobie z tym poradzić, stawiając na odpowiednią komunikację interpersonalną, oparta na metodzie NVC, czyli non-violence communication. Zdobycie doświadczenie i zrozumienie metod prowadzenia rozmów bez przemocy, pozwala w sposób konstruktywny rozmawiać z pracownikami także na bardzo trudne tematy, takie jak gorsze wyniki, redukcja czy zatrudnienia.
W ramach szkolenia z komunikacji z klientem zewnętrznym bądź wewnętrznym, który opiera się na założeniach NVC, czyli porozumienia bez przemocy, możesz:
- dowiedzieć się, jak konstruktywnie mówić o tym, co budzi twój sprzeciw, a nawet powoduje złość bądź inne negatywne emocje,
- zrozumieć, które komunikaty powodują eskalację sytuacji konfliktowych wśród zespołu,
- odkryć, jak dostrzegać potrzeby innych – w tym twojego zespołu, pośród komunikatów, które mogą być zawoalowane lub trudne do zrozumienia,
- poznać rolę empatii podczas kontaktów z innymi ludźmi.
Warsztaty z komunikacji interpersonalnej opartej na metodzie NVC to doskonała okazja, by dowiedzieć się, co buduje konflikty w zespołach, jak zapobiegać eskalacji trudności i złości, a także, jakie metody stosować w komunikacji z innymi, by nie wzbudzać niepotrzebnego zdenerwowania.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu z komunikacji interpersonalnej opartej na metodzie NVC? Dzięki warsztatom poznasz bliżej założenia komunikacji NVC, czyli bez przemocy. Pomoże ona m.in. w lepszych kontaktach z klientami i pracownikami, będzie dużym wsparciem podczas sytuacji kryzysowych oraz metodą na rozmowy motywujące, a nie denerwujące. Uczestnicy warsztatów budują swoją wiedzę, poznają nowe narzędzia komunikacji, które pomogą im wzmocnić przekaz słowny, a jednocześnie lepiej budować relacje z pracownikami.
W trakcie szkolenia uczestnicy będą mieć możliwość:
- lepiej zrozumieć, dlaczego warto w komunikacji wyrażać swoje uczucia,
- dowiedzieć się, jakich komunikatów nie stosować, aby nie doszło do blokad i zaburzenia porozumienia,
- nauczyć się, jak dostrzegać emocje i trudności, które mogą kryć się za niektórymi komunikatami,
- zastanowić się nad tym, czy empatii w pracy powinna mieć miejsce,
- zrozumieć, jak dobrze udzielać informacji zwrotnej bez przemocy czy nadmiernego oceniania,
- odpowiedzieć sobie na pytanie – lepiej żądać czy prosić.
Szkolenie w Effect Group to pierwszy krok, by zyskać nową wiedzę, a także wkroczyć na ścieżkę rozwoju. Dzięki niemu możesz zakończyć pierwszy etap przygotowania do egzaminu certyfikacyjnego The Center For Nonviolent Communication.
ADRESACI SZKOLENIA
Dla kogo szkolenie z komunikacji interpersonalnej opartej na metodzie NVC będzie dobrym wyborem? To odpowiednie warsztaty dla:
- Kadry zarządzającej,
- Pracowników działów HR,
- Menadżerów i kierowników zespołów,
- Pracowników,
- Wszystkich osób, które chcą zyskać nową wiedzę i umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej.
PROGRAM SZKOLENIA
Wstęp i poznanie metody NVC
- Trochę opowieści i historycznych informacji
- Kilka inspirujących obrazków i cytatów
- Założenia i drogowskazy
- ćwiczenia
Jak „żyrafy transformują z szakali”?
- Metoda „4 uszu” czyli jak ujarzmić agresję?
- Język żyrafy w negocjacji biznesowych
- Co zrobić, jeśli masz trudnego rozmówcę?
- Ćwiczenia
Kiedy słowa są ścianami, a kiedy mogą być otwartym oknem?
- Cztery kroki komunikatu JA w ujęciu NVC (wyrażanie siebie)Cztery kroki w okazywaniu empatii (słuchanie i współodczuwanie)
- odróżnianie spostrzeżeń od ocen i co to daje w firmie?
- wyrażanie uczuć i emocji poprzez branie za nie odpowiedzialności
- dostrzeganie ukrytych za uczuciami zaspokojonych lub niezaspokojonych potrzeb czyli dlaczego warto „słyszeć to czego nie wypowiedział Twój rozmówca?!
- wyrażanie próśb o konkretne działanie w sposób akceptujący odmowę czyli bądź odpowiedzialny i skuteczny
- ćwiczenia
Okazywanie empatii w biznesie czy to opłacalne?
- Czy to w ogóle możliwe? Kiedy, gdzie, jak?
- Wzorce i Księga Dobrych Praktyk
- ćwiczenia
Pytania i dialog w duchu NVC
To oczywiście tylko niektóre zagadnienia ponieważ program warsztatów uzależniony jest od sugestii uczestników a jego realizacja nastawiona na zaspokajanie potrzeb wszystkich zainteresowanych!
UZUPEŁNIENIE DLA ZAINTERESOWANYCH:
Wyjątkowe szkolenia z Porozumienia Bez Przemocy wg. Marshalla B. Rosenberga
Proponujemy Państwu pierwsze szkolenia, prowadzone przez certyfikowanego Trenera NVC, których celem dogłębne poznanie i praktykowanie Porozumienia bez Przemocy (NVC – Nonviolent Communication).
Porozumienie Bez Przemocy pomaga budować relacje, zespoły, kontakty w oparciu o wzajemny szacunek, współpracę i efektywność jednocześnie. Ma zastosowanie w coachingu, mediacjach, zarządzaniu i kierowaniu zespołami. Co więcej wspiera wypracowywanie rozwiązań włączających potrzeby wszystkich stron, wyjście poza paradygmat dominacji i oceniania dobry-zły, przechodząc do rozwiązań opartych na autentycznym porozumieniu. To podejście do siebie, drugiego człowieka i komunikacji, które może być narzędziem do rozwoju osobistego, jak i wsparciem dla wszystkich osób, które pracują z drugim człowiekiem indywidualnie lub grupowo.
Dzięki NVC wyrażamy siebie szczerze i jasno, zarazem z szacunkiem i empatią poświęcając uwagę innym ludziom. Odtąd w każdej wymianie zdań potrafimy usłyszeć własne głębokie potrzeby i oczekiwania, a także cudze.
NVC uczy nas dokonywania precyzyjnych spostrzeżeń i pozwala precyzyjnie określać zachowania i sytuacje, które wywierają na nas taki czy inny wpływ. Uczymy się wyraźnie dostrzegać i uzewnętrzniać własne potrzeby i oczekiwania w każdej konkretnej sytuacji. Technicznie jest to proste, ale bardzo wiele zmienia. W miarę jak dzięki NVC pozbywamy się starych nawyków, które w zetknięciu z krytyczną oceną dotychczas kazały nam się bronić, wycofywać lub atakować; zaczynamy widzieć w nowym świetle zarówno samych siebie, jak i innych ludzi, a także nasze intencje i wzajemne związki. Opór, postawa obronna i gwałtowne reakcje pojawiają się coraz rzadziej. Kiedy skupiamy się na jasnym wyrażaniu spostrzeżeń, odczuć i potrzeb, zamiast na stawianiu diagnoz i osądzaniu, odkrywamy głębię własnego współczucia. Ponieważ z punktu widzenia NVC ogromnie ważne jest słuchanie – zarówno samego siebie, jak i innych – z czasem budzi się szacunek, uwaga i empatia, a także wzajemna chęć dawania z serca.”
Rozkład godzinowy: pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 – 16:00