Dostępne terminy szkolenia

Lokalizacja Początek szkolenia Zakończenie szkolenia
Sopot 07-03-2019 08-03-2019
Warszawa 25-03-2019 26-03-2019
Wrocław 09-04-2019 10-04-2019
Kraków 23-05-2019 24-05-2019
Sopot 10-06-2019 11-06-2019

Cel i program szkolenia

Wiele osób czy to w dużych korporacjach czy mniejszych firmach zauważa potrzebę szukania NOWOŚCI i INSPIRUJĄCYCH metod i sposobów, aby lepiej i skuteczniej zarządzać ludźmi. ” Chcemy zauważać inny sposób patrzenia na świat oraz uważamy, że słuchanie co mówią pracownicy i menadżerowie ma ogromne znaczenie” – to przykład typowej wypowiedzi osoby współdecydującej o: kulturze i procesach komunikacji w firmie. Jak doprowadzić do tego, aby podczas rozmów mówiono prawdę, zauważano potrzeby różnych działów, a przez to różnych ludzi? Jak mediować, aby KAŻDY miał poczucie wygranej i autentycznej satysfakcji?  Jak uczyć/ wprowadzać model ocen okresowych, aby uniknąć intensywnej frustracji i „szkolnego podejścia” – a raczej realnie motywować pracowników i kreatywnie rozmawiać?   Proponujemy szkolenie z komunikacji z klientem ( zewnętrznym lub wewnętrznym) przygotowanych w oparciu o założenia NVC (Nonviolence Communication) Porozumienie bez Przemocy, w trakcie których:

  • będziemy mówić, o tym co tak naprawdę budzi nasz sprzeciw i złość,
  • zobaczymy jakie komunikaty eskalują sytuację konflitową,
  • nauczymy się dostrzegać ukryte za trudnymi komunikatami ważne dla nas i dla innych potrzeby,
  • odpowiemy sobie na pytanie co robić, by stwarzać przestrzeń do rozwiązania konfliktu,
  • poznamy rolę empatii w kontaktach z ludźmi,

Po warsztatach uczestnicy wzbogacą swoją wiedzę o narzędzia budujące kontakt z klientem, zapobiegające eskalacji złości i frustracji po obu stronach.

Korzyści dla uczestników:

Szkolenie przybliżające założenia NVC (Nonviolence Communication) Porozumienie bez Przemocy, w trakcie których:

  • zmierzymy się z komunikatami, które blokują porozumienie,
  • nauczymy się dostrzegać ukryte za trudnymi komunikatami ważne dla nas i dla innych potrzeby,
  • poznamy jaka jest moc wyrażania uczuć,
  • dowiemy się jak udzielać informacji zwrotnej,
  • odpowiemy na pytanie czy lepiej jest żądać czy prosić,
  • zastanowimy się czy empatia w pracy ma sens i czy w ogóle jest możliwa.

Udział w tych szkoleniach  może być pierwszym etapem w podróży do egzaminu certyfikacyjnego The Center For Nonviolent Comuninacation.

Po warsztatach uczestnicy wzbogacą swoją wiedzę o narzędzia budujące wzajemny kontakt oraz wzmocnią umiejętność wyrażania siebie w relacjach z innymi.

Adresaci szkolenia:

  • Kadra zarządzająca
  • Pracownicy działów HR
  • Menadżerowie
  • Pracownicy
  • Każdy kto chce rozwijać umiejętność komunikacji i mediacji

Program szkolenia:

Wstęp i poznanie metody NVC

  • Trochę opowieści i historycznych informacji
  • Kilka inspirujących obrazków i cytatów
  • Założenia i drogowskazy
  • ćwiczenia

Jak „żyrafy transformują z szakali”?

  • Metoda „4 uszu” czyli jak ujarzmić agresję?
  • Język żyrafy w negocjacji biznesowych
  • Co zrobić, jeśli masz trudnego rozmówcę?
  • Ćwiczenia

Kiedy słowa są ścianami, a kiedy mogą być otwartym oknem?

  • Cztery kroki komunikatu JA w ujęciu NVC (wyrażanie siebie)Cztery kroki w okazywaniu empatii (słuchanie i współodczuwanie)
    • odróżnianie spostrzeżeń od ocen i co to daje w firmie?
    • wyrażanie uczuć i emocji poprzez branie za nie odpowiedzialności
    • dostrzeganie ukrytych za uczuciami zaspokojonych lub niezaspokojonych potrzeb czyli dlaczego warto „słyszeć to czego nie wypowiedział Twój rozmówca?!
    • wyrażanie próśb o konkretne działanie w sposób akceptujący odmowę czyli bądź odpowiedzialny i skuteczny
    • ćwiczenia

Okazywanie empatii w biznesie czy to opłacalne?

  • Czy to w ogóle możliwe? Kiedy, gdzie, jak?
  • Wzorce i Księga Dobrych Praktyk
  • ćwiczenia

Pytania i dialog w duchu NVC

To oczywiście tylko niektóre zagadnienia ponieważ program warsztatów uzależniony jest od sugestii uczestników a jego realizacja nastawiona na zaspokajanie potrzeb wszystkich zainteresowanych!

UZUPEŁNIENIE DLA ZAINTERESOWANYCH:

Wyjątkowe szkolenia z Porozumienia Bez Przemocy wg. Marshalla B. Rosenberga

Proponujemy Państwu pierwsze szkolenia, prowadzone przez certyfikowanego Trenera  NVC, których celem dogłębne poznanie i praktykowanie Porozumienia bez Przemocy (NVC – Nonviolent Communication).

Porozumienie Bez Przemocy pomaga budować relacje, zespoły, kontakty w oparciu o wzajemny szacunek, współpracę i efektywność jednocześnie. Ma zastosowanie w coachingu, mediacjach, zarządzaniu i kierowaniu zespołami. Co więcej wspiera wypracowywanie rozwiązań włączających potrzeby wszystkich stron, wyjście poza paradygmat dominacji i oceniania dobry-zły, przechodząc do rozwiązań opartych na autentycznym porozumieniu. To podejście do siebie, drugiego człowieka i komunikacji, które może być narzędziem do rozwoju osobistego, jak i wsparciem dla wszystkich osób, które pracują z drugim człowiekiem indywidualnie lub grupowo.

Dzięki NVC wyrażamy siebie szczerze i jasno, zarazem z szacunkiem i empatią poświęcając uwagę innym ludziom. Odtąd w każdej wymianie zdań potrafimy usłyszeć własne głębokie potrzeby i oczekiwania, a także cudze.

NVC uczy nas dokonywania precyzyjnych spostrzeżeń i pozwala precyzyjnie określać zachowania i sytuacje, które wywierają na nas taki czy inny wpływ. Uczymy się wyraźnie dostrzegać i uzewnętrzniać własne potrzeby i oczekiwania w każdej konkretnej sytuacji. Technicznie jest to proste, ale bardzo wiele zmienia. W miarę jak dzięki NVC pozbywamy się starych nawyków, które w zetknięciu z krytyczną oceną dotychczas kazały nam się bronić, wycofywać lub atakować; zaczynamy widzieć w nowym świetle zarówno samych siebie, jak i innych ludzi, a także nasze intencje i wzajemne związki. Opór, postawa obronna i gwałtowne reakcje pojawiają się coraz rzadziej. Kiedy skupiamy się na jasnym wyrażaniu spostrzeżeń, odczuć i potrzeb, zamiast na stawianiu diagnoz i osądzaniu, odkrywamy głębię własnego współczucia. Ponieważ z punktu widzenia NVC ogromnie ważne jest słuchanie – zarówno samego siebie, jak i innych – z czasem  budzi się szacunek, uwaga i empatia, a także wzajemna chęć dawania z serca.”

Rozkład godzinowy: pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 – 16:00

Relacja teorii do praktyki wynosi jak 20:80. Szkolenie kształci przede wszystkim kompetencje i rozpoczyna proces zmian w postawie. Poza niektórymi ćwiczeniami wprowadzającymi, jak testy czy zadania indywidualne – przez większość szkolenia uczestnicy ćwiczą w parach, trójkach lub kilkuosobowych grupach symulacje scenek komunikacyjnych. Nie przewidujemy używanie pomocy dydaktycznych z grupy: dyktafon, kamera. Stawiamy na pracę według Cyklu Kolb’a oraz indywidualnych doświadczeniach. Metody opierają się na zasadzie „nauki przez doświadczenie” pozwalającej uczestnikom szkolenia w praktyczny sposób poznać i zastosować przyswajane narzędzia i techniki  z zakresu skutecznego komunikowania się oraz motywowania. Każde ćwiczenie jest omawiane. W ciągu całego szkolenia prowadzony jest trenerski monitoring uczestników i przekazywane informacje zwrotne modelujące pożądaną postawę i umiejętności w zakresie komunikacji w zespole.

  • Gry i ćwiczenia wpływają na kształtowanie pożądanych postaw i zachowań w komunikacji i zarządzaniu poprzez przełożenie obserwacji zachowań własnych i innych uczestników na realne sytuacje w miejscu pracy
  • Krótkie wykłady z prezentacją multimedialną przekazują praktyczną wiedzę o zasadach komunikacji i mediacji
  • Dyskusje  moderowane mają na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów związanych ze współpracą z innymi ludźmi
  • Prace grupowe umożliwią wymianę wiedzy i doświadczeń pomiędzy Uczestnikami
  • Ćwiczenia grupowe umożliwią budowanie pozytywnej atmosfery sprzyjającej szybszemu przełożeniu pozyskanej wiedzy do sytuacji zawodowych

Cena udziału w szkoleniu wynosi 1 350 zł + 23%VAT

Dla jednostek  finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub fax. Nie wymagamy przedpłat, płatność realizowana jest po szkoleniu.

Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu w którym odbywa się szkolenie.

Szkolenia zamknięte

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

Formularz zapisu na szkolenie:

"Komunikacja interpersonalna oparta na metodzie NVC" - 1350 zł/os


Termin szkolenia
Dane Firmy (do faktury)

Chcę otrzymywać fakturę elektroniczną

Osoba koordynująca

Kopia zgłoszenia zostanie wysłana na podany w formularzu adres e-mail osoby koordynującej.

Uczestnicy szkolenia
Miejsca hotelowe
Dla jednostek publicznych

Uwagi

* elementy obowiązkowe

Zapoznałem się i akceptuję regulamin szkoleń oraz wyrażam zgodę wobec Effect Group Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie 01-904, ul. Jerzego Bajana 31D:

na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym w na potrzeby udziału w szkoleniu zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 922), Ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Effect Group Sp z o.o. drogą elektroniczną na wskazany powyżej adres elektroniczny zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030), informacji dotyczących tego szkolenia niezbędnych do realizacji.

na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń Effect Group, drogą elektroniczną na podany adres poczty elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030)

na otrzymywanie faktur VAT droga elektroniczną na wskazany w formularzu adres e-mail.

Jestem świadomy/ma prawa do poprawiania, zmieniania i aktualizowania swoich danych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 922). Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Powyższe nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody przed jej cofnięciem.