Świat wokół nas nieustannie się zmienia. Profesjonaliści muszą być na bieżąco z wszystkimi przepisami i wytycznymi ściśle związanymi z ich pracą. Często zdarza się, że w jednej organizacji kilka osób zajmuje się podobnymi zagadnieniami. Wszyscy chcieliby na bieżąco znać i rozumieć prawne wytyczne dotyczące ich zadań pracy. Niestety koszty szkolenia wszystkich pracowników często przekraczają i tak nadwątlone budżety, a pracę merytoryczną trzeba wykonywać! Dlatego znaleziono skuteczne rozwiązanie w takich sytuacjach – świadome i rzetelne dzielenie się wiedzą z innymi pracownikami organizacji! Na tym szkoleniu zainspirujemy Państwa jak dobrze przygotować proces i procedury, aby tak wyznaczone cele szybko zrealizować. Dodatkowo pokażemy jak można przygotować pracowników do dzielenia się wiedzą pozyskaną z np. szkolenia tematycznego. Proponujemy Państwu kompleksowe podejście do zagadnienia z niezwykle precyzyjnymi narzędziami i sprawdzonymi metodami.
Cele szkolenia:
- poznanie koncepcji organizacji uczącej się, w której zarządza się wiedzą,
- poznanie metod i narzędzi kreowania wiedzy, dzielenia się nią w organizacji oraz jej pogłębienie
- poznanie zasad instruktażu stanowiskowego oraz nabycie praktycznych umiejętności w tym zakresie,
- poznanie zasady mentoringu, zasady jego prowadzenia i narzędzi wspierających zarządzanie i dzielnie się wiedzą oraz nabycie praktycznych umiejętności w tym zakresie,
- poznanie zasad prowadzenia zebrań w celu dzielenia się wiedzą,
- poznanie zasad sporządzania raportów, notatek służbowego oraz nabycie praktycznych umiejętności w tym zakresie,
- poznanie zasad dzielenia się pomysłami i doświadczeniem w zespole.
Korzyści dla uczestników
Po szkoleniu uczestnicy będą:
- posiadali wiedzę z zakresu zarządzania wiedzą w organizacji,
- znali różne metody gromadzenia wiedzy i doświadczenia organizacji,
- znali zasad gromadzenia i zarzadzania wiedza na poziomie pracownika i zespołu,
- znali zasady mentoringu i coachingu menedżerskiego – zasad funkcjonowania oraz narzędzi oraz umieli je stosować w praktyce,
- znali zasady instruktażu stanowiskowego – zasad funkcjonowania oraz narzędzia oraz umieli go stosować w praktyce,
- umieli sporządzać notatki, raporty.
Adresaci szkolenia:
- kierownicy i menadżerowie odpowiedzialni za proces „dzielenia się wiedzą” wewnątrz firmy,
- pracownicy odpowiedzialni za wdrożenie modelu „uczącej się organizacji”
- osoby zainteresowane poznaniem zagadnienia i możliwości implementacji do swojej organizacji
PROGRAM SZKOLENIA
WPROWADZENIE:
- rola wiedzy w organizacji,
- zarządzanie wiedzą w organizacji,
- pozyskiwanie, gromadzenie, dzielenie się wiedzą, wykorzystanie, upowszechnianie i jej zachowanie,
- rola kadry menedżerskiej w zarządzaniu wiedzą w organizacji,
- bariery w organizacji w zarządzaniu wiedzą,
- formy transferu wiedzy,
- kanały transferu wiedzy,
- zasady uczenia się dorosłych.
MODUŁ – POZYSKIWANIE WIEDZY
Kreowania wiedzy i rozwiązań problemów:
• techniki kreatywnego myślenia, narzędzia rozwiązywania problemów.
Myślenie systemowe i procesowe:
• narzędzia wspierające systemowe myślenie i procesowe działanie.
MODUŁ – DZIELENIE SIĘ WIEDZĄ
Dzielenie się wiedzą – indywidualne:
• instruktaż stanowiskowy – zasady oraz nabycie praktycznych umiejętności w tym zakresie,
• mentoring – charakterystyka, zastosowanie, korzyści,
• praktyczne ćwiczenie umiejętności w tym zakresie.
Dzielenie się wiedzą – zespołowo:
• narzędzia dzielenia się wiedzą – model dzielenia się dobrymi praktykami.
Coachingowy styl zarządzania– aspekty, ich charakterystyka:
• kompetencje menedżera zarządzającego w kulturze coachingowej,
• narzędzia menedżera –Coacha wspierające zarzadzanie wiedzą.
Kompetencje Menedżera zarządzającego w coachingowym stylu:
• proces, narzędzia, postawa.
Dzielenie się wiedza na zebraniach:
• zasady pozyskiwania i przekazywania wiedzy na zebraniach.
Pisemne formy dzielenia się wiedzą:
• zasady sporządzania raportów, notatek służbowego i sprawozdań oraz nabycie praktycznych umiejętności w tym zakresie.
Rozkład godzinowy:
pierwszy dzień: 10:00 – 17:00,
drugi dzień: 9:00 – 16:00