Dostępne terminy szkolenia

Cel i program szkolenia

Celem tych praktycznych warsztatów jest przede wszystkim wzmocnienie i rozwój kompetencji zawodowych u pracowników działów: sprzedaży i aktywnego wsparcia sprzedaży.

Ostatnie kilka miesięcy znacznie wpłynęły na rodzaj kontaktu sprzedawca – klient! Wielu zaradnych i przewidujących osób szuka sposobów i rozwiązań adekwatnych do obserwowanych trudności. Sztuka perswazyjnej komunikacji w procesie sprzedaży jest niezbędną umiejętnością każdego, kto ma do czynienia z klientem – to wiemy, jednak jak to robić kiedy kontakty osobiste są znacznie utrudnione a kultura sprzedaży promuje relacje win-win?

Uczestnicy zostaną wyposażeni w szereg narzędzi sprzedażowych, dzięki którym, w dzisiejszych warunkach biznesowych, sprawnie będą potrafili:

  • Przygotować sensowną i trudną do obalenia argumentację, w różnych kanałach komunikacji
  • Dostosowywać swoją wypowiedź i strategię do typu osobowości rozmówcy
  • Uniknąć niekorzystnego dla siebie oddziaływania klienta
  • Posiadać zdolność sterowania własnymi emocjami
  • Sprawnie budować długotrwałe relacje z klientem

Korzyści dla uczestników:

Podczas szkolenia uczestnik pozna techniki prowadzenia skutecznej rozmowy handlowej ( w kontakcie: bezpośrednim, telefonicznym, mailowy i on-line) z klientem w oparciu o zasady budowania pozytywnych i długofalowych relacji.

Adresaci szkolenia:

  • sprzedawcy, którzy dopiero zaczynają swoją karierę zawodową
  • doświadczeni sprzedawcy, którzy już dokładnie wiedzą czego chcą więcej i do jakich sytuacji mogliby być lepiej się przygotowanie
  • sprzedawcy w kanałach detalicznych i hurtowych,
  • sprzedawcy B2B oraz dla klienta indywidualnego

Program szkolenia:

 

Moduł I   Diagnoza miejsca, w którym jesteś:

  • Analiza osobistych doświadczeń – i do jakich wniosków to prowadzi? Jak zmienił się współczesny klient i kontakty biznesowe i jak na to reagować?
  • Jakie są Twoje osobiste przekonania? Model „okulary na świat”. Praktyczne sposoby na szukanie rozwiązań podczas wspólnych rozmów z klientem/
  • Test czy chcesz manipulować, jesteś agresywny czy uległy, a może szukasz kompromisów – analiza wyników i ewentualne pomysły na ”proces naprawczy”.

Moduł II   Język perswazji w sprzedaży:

  • Jak używać perswazji kiedy wszyscy wiedzą to samo? Wyraźne zaznaczenie technik i metod, które nas drażnią i zdecydowanie chcemy je odrzucić czyli czas na odświeżenie narzędzi sprzedażowych.
  • Zasady doboru argumentów w zależności od typu rozmówcy. Praktyczne zastosowanie wiedzy czym się różnimy i jak ją umiejętnie stosować. Metoda metaprogramów.
  • Oddziaływanie na emocje odbiorcy – czy tak warto? Czego tak naprawdę współcześnie oczekuje klient? Jak aktualnie badamy rzeczywiste potrzeby klienta? ( I jak na nie odpowiadasz?)

Moduł III  Mechanizmy wywieranie wpływu:

  • Efektywne stosowanie „języka ja” w kontaktach biznesowych. Obrona własnych granic i reagowanie w trudnych sytuacjach emocjonalnych podczas rozmowy z klientem. Praktyczne ćwiczenia kiedy słyszysz kierowane do Ciebie „szpilki”.
  • Techniki lingwistyczne ułatwiające rozmowę z klientem. Dobre i sprawdzone podstawy. Warto przypominać sobie i odświeżać wiedzę.
  • Budowanie długotrwałych relacji z klientem w oparciu o osobistą rzetelność. Stawiamy na postawy win-win i prawdziwość relacji z klientem.

 Moduł IV  Kontrola emocji i stresu:

  • Czynniki pozwalające dystansować się od własnych emocji i indywidualnych „trudnych sytuacji” szczególnie podczas pracy.
  • Najlepiej zapobiegać – czyli co robić konkretnie dla siebie w tym zabieganym świecie?
  • Efektywne metody reagowania w zaskakujących nas sytuacjach stresowych.

Przykładowe gry i zabawy realizujące główny cel warsztatów:

  • „Kołowy model komunikacji” – zabawa komunikacyjna ze szczególnym doświadczeniem/ omówieniem sprzężenia zwrotnego
  • „Mimowie czyli Kobiety i mężczyźni w biznesie” – ćwiczenie na odbiór komunikatu przy pomocy komunikacji niewerbalnej
  • Każdy to zrobi za … uśmiech i komplement” – czyli trochę o asertywności, uległości i agresji
  • „Wycieczka do Hiszpanii” – trudności związane z odmawianiem i jakie są tego konsekwencje
  • „Zaraz, zaraz..gdzieś to tu mam” – czyli jak trwać przy zasadach administracyjnych i równocześnie profesjonalnie rozmawiać z klientem
  • „Tylko ten jeden raz” – czyli jak stosować skuteczne metody dla wyjątkowo trudnych klientów

 

Podsumowanie szkolenia.

 

Rozkład godzinowy: pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 – 16:00

Relacja teorii do praktyki wynosi jak 20:80. Szkolenie kształci kompetencje. Poza niektórymi ćwiczeniami wprowadzającymi, jak testy czy zadania indywidualne – przez większość warsztatów uczestnicy ćwiczą w parach, trójkach lub kilkuosobowych grupach symulacje scenek komunikacyjnych. Indywidualnie rozważymy zastosowanie pomocy dydaktycznych z grupy: dyktafon, kamera. Stawiamy na pracę według Cyklu Kolb’a oraz indywidualnych doświadczeniach. Metody opierają się na zasadzie „nauki przez doświadczenie” pozwalającej uczestnikom warsztatów w praktyczny sposób poznać i zastosować przyswajane narzędzia i techniki  z zakresu skutecznego obsługi trudnego klienta i postaw asertywnych. Każde ćwiczenie i gra są omawiane. W ciągu całego warsztatu prowadzony jest trenerski monitoring uczestników i przekazywane informacje zwrotne modelujące pożądaną postawę i umiejętności w zakresie komunikacji w zespole.

  • Gry i ćwiczenia wpływają na kształtowanie pożądanych postaw i zachowań w komunikacji i współpracy zespołowej poprzez przełożenie obserwacji zachowań własnych i innych uczestników na realne sytuacje w miejscu pracy
  • Krótkie wykłady z prezentacją multimedialną przekazują praktyczną wiedzę o zasadach efektywnej komunikacji w zespole
  • Dyskusje  moderowane mają na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów związanych z komunikacją w zespole
  • Testy autodiagnostyczne –  wskazują mocne i słabe strony uczestników szkolenia w budowaniu   i utrzymywaniu relacji interpersonalnych  (wyniki tylko do wiadomości uczestników)
  • Prace grupowe umożliwią wymianę wiedzy i doświadczeń pomiędzy Uczestnikami
  • Ćwiczenia grupowe umożliwią budowanie pozytywnej atmosfery sprzyjającej współpracy w zespole

Cena udziału w szkoleniu wynosi 1290 zł + 23%VAT

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub fax. Nie wymagamy przedpłat, płatność realizowana jest po szkoleniu.

Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu w którym odbywa się szkolenie.

Szkolenia zamknięte

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

Nie widzisz terminu szkolenia? Napisz do nas!

"Jak być perswazyjnym i relacyjnym w sprzedaży?" - 1290 zł/os

    Szybki kontakt