Emocje są częścią naszego życia. Zarówno te pozytywne, jak i negatywne kierują naszymi relacjami z innymi. Pytanie brzmi: czy potrafimy wykorzystać je do zwiększania naszej efektywności, rozwijać i budować na nich pozytywne związki z ludźmi?
Warsztat skierowany jest do wszystkich, którzy chcą zrozumieć emocje i świadomie wykorzystywać je dla polepszania swojego codziennego funkcjonowania. Zajęcia – oparte na niezbędnej ilości wiedzy na temat emocji – dają Uczestnikom narzędzia analizy i autoanalizy, dzięki którym zwiększą oni świadome podejście do inteligencji emocjonalnej.
Uczestnicy otrzymują praktyczne narzędzia, które pomogą im wykorzystywać emocje w rozwijaniu swoich kompetencji społecznych i budowaniu konstruktywnych związków z innymi w sferze osobistej jak i zawodowej.
Cel szkolenia:
Zdobycie przez Uczestników:
- Świadomości przyczyn emocji pozytywnych i negatywnych w życiu zawodowym i prywatnym.
- Umiejętności rozpoznawania emocji.
- Zrozumienie przebiegu reakcji emocjonalnej i jej skutków.
- Umiejętności identyfikacji czynników wywołujących emocje negatywne w otoczeniu prywatnym, zawodowym oraz w sobie.
- Umiejętności radzenia sobie z emocjami negatywnymi na poziomie „bieżącym” oraz „perspektywicznym”.
- Umiejętności radzenia sobie w sytuacjach społecznych z wykorzystaniem kompetencji emocjonalnych. Budowanie pozytywnych kontaktów ze współpracownikami i Klientami.
Warsztat skierowany jest do:
- Wszystkich zainteresowanych rozwojem siebie i zwiększaniem swojej efektywności osobistej i zawodowej.
PROGRAM SZKOLENIA
Czym są emocje? Co to jest inteligencja emocjonalna?
- Zamiast wstępu: Jak reaguję na sytuacje trudne emocjonalnie?
- „Moja mapa emocji” – identyfikacja źródeł emocji w naszym życiu
- Czynniki fizyczne, psychologiczne, społeczne … Czy to znaczy że wszystko wywołuje w nas reakcje emocjonalne?
Ja jako potężne źródło emocji? Trochę autoanalizy
- Jak przeżywam emocje?
- Moja „lista niepokojów” i jak sobie z nimi radzić?
- Czy mam poczucie winy?
- Dlaczego mogę być dla siebie źródłem emocji i stresów? – podsumowanie sesji autodiagnostycznej.
Jak spostrzegają mnie inni – inni jako źródło emocji?
- Co o mnie myślą? – „zderzenie” opinii Uczestników o sobie i opinii innych osób o Uczestnikach.
- Dziecko? Rodzic? Dorosły? – kto we mnie „siedzi” i jakie mogą być tego konsekwencje dla mojej samooceny i funkcjonowania wśród ludzi?
- Czy znam swój „social style”? – jakie są jego pozytywne i negatywne konsekwencje dla przeżywania emocji i relacji z innymi?
- Jak wykorzystywać wiedzę o sobie uzyskaną od innych do rozwijania inteligencji emocjonalnej?
Emocje jako komunikat
- Rozpoznawanie emocji z komunikatów niewerbalnych
– czy wiem jak pokazuję emocje?
– w jaki sposób rozpoznawać emocje z gestów, mimiki, tonu głosu, itp.
- Rozmowa z emocjami – dopasowanie się do płaszczyzny komunikowania rozmówcy
Inteligencja emocjonalna w praktyce – rozwijanie kompetencji społecznych
- Radzenie sobie z emocjami w sytuacjach konfliktu
- Radzenie sobie z emocjami w sytuacji podejmowania decyzji
- Wykorzystanie emocji w rozwijaniu automotywacji
- Przekazywanie informacji zwrotnych
Inteligencja emocjonalna a efektywność w pracy
- Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji
- Umiejętność pracy w zespole
- Samokontrola i asertywność
- Bieżące radzenie sobie ze stresem w sytuacjach zawodowych
Integracja wiedzy i umiejętności uczestników szkolenia
Rozkład godzinowy: pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 – 16:00