Dostępne terminy szkolenia

Lokalizacja Początek szkolenia Zakończenie szkolenia
Gdańsk 24-06-2021 24-06-2021
Warszawa 05-07-2021 05-07-2021
Katowice 23-08-2021 23-08-2021
Kraków 27-09-2021 27-09-2021
Wrocław 14-10-2021 14-10-2021
Gdańsk 04-11-2021 04-11-2021
Warszawa 15-11-2021 15-11-2021
Zakopane 13-12-2021 13-12-2021
Poznań 16-12-2021 16-12-2021

Cel i program szkolenia

Zapoznanie uczestników z najnowszą wersją oficjalnych reguł Międzynarodowej Izby Handlowej do interpretacji terminów handlowych oraz analiza poszczególnych reguł Incoterms 2020, w kontekście podziału obowiązków, kosztów i ryzyka związanego z dostawą towaru między stronami kontraktu.

Program szkolenia:

Warunki dostaw INCOTERMS®2020 – pojęcia podstawowe:

  • czy jest obowiązek stosowania Warunków Handlowych INCOTERMS® ?
  • co regulują a czego nie regulują INCOTERMS®2020
  • co to jest „ryzyko” w dostawie
  • co oznacza „termin dostawy”
  • płatności w handlu zagranicznym (kilka słów o akredytywie i dokumentach)
  • obowiązek dokonania odprawy celnej eksportowej/importowej
  • możliwe modyfikacje formuł INCOTREMS®
  • reklamacje z tytułu umowy sprzedaży a reklamacje z tytułu umowy o przewóz (uszkodzenie, ubytek, utrata towaru w transporcie, opóźnienie w dostawie)
  • reklamacje z tytułu szkody w przewozie, kto jest uprawniony do ich składania i czy wynika to z INCOTERMS® czy z innych przepisów?
  • czy można używać poprzednich wersji INCOTERMS® (np. INCOTERMS®2010 albo starszych) a jak z już zawartymi umowami?

 

Podstawowe zmiany w wersji INCOTERMS®2020 w porównaniu z wersją INCOTERMS®2010 – co nowego a co pozostaje.

 

  • jak rozpoznać czy jest to wersja 2020 czy jeszcze 2010?
  • rozszerzony wstęp i aktualizacja not wyjaśniających
  • nowy układ artykułów (zmiany raczej techniczne, układ bardziej czytelny)
  • zmiana inicjałów z DAT na DPU (delivery at place unloaded)
  • zmiany w zakresie ubezpieczeń: CIP I CIF
  • adnotacja “on board” na konosamencie przy FCA
  • sytuacja użycia własnych środków przewozu przy FCA, DAP, DPU, DDP
  • włączenie wymogów związanych z bezpieczeństwem w zakresie obowiązków dotyczących przewozu i kosztów (A4/B4 I A9/B9)

Omówienie poszczególnych formuł – jak je stosować prawidłowo: zalecenia i przeciwskazania

 

Reguły dla wszystkich środków i gałęzi transportu

  • EXW Ex Works (… named place)
  • FCA Free Carrier (… named place)
  • CPT Carriage PaidTo (… named place of destination)
  • CIP Carriage Insurance Paid To (… named place of destination)
  • DAP Delivered At Place (… named place of destination)
  • DPU Delivery at Place Unloaded (… named place of destination)
  • DDP Delivered Duty Paid (… named place of destination)

Ubezpieczenia CARGO w CIF i CIP – w pozostałych formułach „ubezpiecza ten co ma w tym interes” – co o ubezpieczeniu kupujący powinien obowiązkowo wiedzieć.
– dlaczego wyłączne bazowanie na ubezpieczeniu przewoźnika  (OCP) czy spedytora (OCS) jest niezalecane
– ograniczenia kwotowe przy odpowiedzialności przewoźnika

 

Reguły dla transportu morskiego i wodnego śródlądowego

Transport morski: odpowiedzialność przewoźnika morskiego, rola i znaczenie Konosamentu (B/L), co to jest morski list przewozowy i kiedy stosować zamiast B/L, demurrage, detention, …

 

  • FAS Free Alonside Ship (…named port ofshipment)
  • FOB Free On Board (… named port of shipment)
  • CFR Cost and Freight (… named port of destination)
  • CIF Cost Insurance Freight (…named port of destination)
  • Inne?

 

TOP10 czyli najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu Warunków Handlowych INCOTERMS®

  • np. czemu zasadniczo nie zaleca się stosowania FAS, FOB, CFR i CIF – do sytuacji gdy przewóz towaru następuje w kontenerze, chociaż te formuły dotyczą transportu morskiego… a jeżeli nie te formuły to jakie?
    uzgodnienie warunków handlowych ale bez podania wersji INCOTERMS® a potem dopisywanie ich na dokumentach handlowych i transportowych
  •  dlaczego EXW należy stosować wyjątkowo rzadko,
  • nadużywanie DDP
  • powszechnie błędne interpretowanie terminu dostawy przy warunkach z grupy „C”
  • inne, możliwe błędy przy stosowaniu aktualnej wersji INCOTERMS®2020

Zalecenie

  • kiedy stosować daną formułę INCOTERMS®, przykłady praktyczne

Dyskusja, pytania

Rozkład godzinowy: 10:00 – 16:00

Cena udziału w szkoleniu wynosi 750 zł + 23%VAT

Dla jednostek  finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub fax. Nie wymagamy przedpłat, płatność realizowana jest po szkoleniu.

Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu w którym odbywa się szkolenie.

Szkolenia zamknięte

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

Formularz zapisu na szkolenie:

"Incoterms 2020" - 750 zł/os


    Termin szkolenia
    Dane Firmy (do faktury)

    Chcę otrzymywać fakturę elektroniczną

    Osoba koordynująca

    Kopia zgłoszenia zostanie wysłana na podany w formularzu adres e-mail osoby koordynującej.

    Uczestnicy szkolenia
    Miejsca hotelowe
    Dla jednostek publicznych

    Uwagi

    * elementy obowiązkowe

    Zapoznałem się i akceptuję regulamin szkoleń oraz wyrażam zgodę wobec Effect Group Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie 01-904, ul. Jerzego Bajana 31D:

    na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym w na potrzeby udziału w szkoleniu zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Effect Group Sp z o.o. drogą elektroniczną na wskazany powyżej adres elektroniczny zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030), informacji dotyczących tego szkolenia niezbędnych do realizacji.

    na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń Effect Group, drogą elektroniczną na podany adres poczty elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030)

    na otrzymywanie faktur VAT droga elektroniczną na wskazany w formularzu adres e-mail.

    Jestem świadomy/ma prawa do poprawiania, zmieniania i aktualizowania swoich danych zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO). Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Powyższe nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody przed jej cofnięciem.