Facebook już dawno przestał być narzędziem do kontaktów między znajomymi i rodziną. Facebook to być może najpotężniejsze narzędzie marketingowe, jakie kiedykolwiek stworzono. Pozwala docierać z przekazem firmy do ogromnych grup odbiorców posegmentowanych ze względu na ich zainteresowania, aktywność, wykształcenie, sytuację rodzinną i zawodową. To oznacza, że każda firma może precyzyjniej, a przez to także taniej niż kiedykolwiek, docierać ze swoim przekazem do właściwych osób, angażować je i w końcu – zmieniać fanów w klientów. Nie zapominajmy jednak, że Facebook to medium SPOŁECZNOŚCIOWE, a więc tutaj nie sprawdzi się wyłącznie „ciśnięcie na sprzedaż”. Na Facebooku najpierw trzeba stworzyć społeczność i budować pozytywne relacje ze swoimi potencjalnymi klientami. Jeśli tego nie uwzględnimy, algorytmy będą dla nas bezlitosne.
Cele szkolenia:
- Poznanie funkcji Facebooka, które mogą być wykorzystywane w firmach i innych organizacjach.
- Poprawa jakości profilów firmowych na Facebooku tak, by były bardziej angażujące i wspierały osiąganie celów firmy.
- Przygotowanie Uczestników do samodzielnego prowadzenia kampanii reklamowych na Facebooku.
- Zaplanowanie działań na Facebooku zgodnie z indywidualnie opracowaną strategią.
- Nauczenie uczestników prowadzenia Facebooka zgodnie z prawem i regulaminem.
Korzyści szkolenia:
- Nabranie większej śmiałości w korzystaniu z mediów społecznościowych w biznesie.
- Gotowość do eksperymentowania z możliwościami reklamowymi, jakie daje Facebook.
- Pełniejsze wykorzystywanie mediów społecznościowych w relacjach z klientami.
- Swobodne poruszanie się po ustawieniach Facebooka.
- Prowadzenie konta na Facebooku zgodnie z regulaminem i w granicach prawa.
Adresaci szkolenia:
- Pracownicy zajmujący się marketingiem, reklamą, promocją.
- Pracownicy zajmujący się obsługą klienta, także za pośrednictwem mediów społecznościowych.
- Pracownicy odpowiedzialni za media społecznościowe w firmie.
- Pracownicy kontaktujący się z agencjami social media w firmie zlecającej takie usługi na zewnątrz.
- Właściciele firm, prezesi, menedżerowie chcący lepiej wykorzystywać Facebook w swoich firmach.
PROGRAM SZKOLENIA
Korzyści oraz zagrożenia związane z obecnością firmy na Facebooku
Strategia obecności w mediach społecznościowych:
- Określenie celów komunikacyjnych marki.
- Ustalenie grupy docelowej z wykorzystaniem Audience Insights.
- Tworzenie mini-strategii (taktyki) obecności na Facebooku.
Prowadzenie Facebooka na co dzień:
- Ustawienia Facebooka krok po kroku.
- Audyt obecności firm uczestników na Facebooku.
- Analiza i wnioski z audytu.
- Prowadzenie działań na Facebooku w zgodzie z algorytmem.
- Budowanie i angażowanie społeczności.
- Grupy na Facebooku.
Obsługa Klienta na Facebooku:
- Angażowanie fanów w postach i komentarzach
- Obsługa klienta przez Messenger
- Reagowanie na sytuacje kryzysowe
Reklama na Facebooku:
- Lejek marketingowy w mediach społecznościowych.
- Menedżer Firmy.
- Menedżer Reklam i konta reklamowe.
- Tworzenie grup docelowych.
- Podstawy remarketingu (Pixel).
- Wykorzystywanie wpisów sponsorowanych w promocji.
- Ustawienia reklam krok po kroku.
Zasady i prawo na Facebooku:
- Ograniczenia regulaminowe na Facebooku.
- Prawo autorskie.
- RODO.
Zakończenie: Podsumowanie, wnioski, odpowiedzi na pytania.
Rozkład godzinowy: 10:00 -17:00