Dostępne terminy szkolenia

Lokalizacja Początek szkolenia Zakończenie szkolenia
Online 10-12-2021 10-12-2021
Online 21-01-2022 21-01-2022
Online 18-03-2022 18-03-2022
Online 20-05-2022 20-05-2022

Cel i program szkolenia

Facebook to jedna z najbardziej dogodnych i najtańszych form promocji instytucji państwowej, samorządowej lub organizacji pozarządowej. Mieszkańcy bardzo chętnie dodają do obserwowanych profilów strony związane z ich miastem, gminą lub powiatem. Również profile wielu organizacji pozarządowych cieszą się popularnością. Facebook pozwala docierać z wartościowymi informacjami do odpowiednich osób – wymaga jednak dużego wyczucia, wrażliwości oraz sprawnego działania. Facebook to medium „szybkie”, w związku z czym odbiorcy mogą oczekiwać błyskawicznych a zarazem oficjalnych odpowiedzi na swoje pytania. W przypadku Instytucji duże będą także oczekiwania w zakresie etyki. Niniejsze szkolenie ma na celu przygotować pracowników Instytucji do prowadzenia konta na Facebooku zgodnie z przepisami, w sposób interesujący i angażujący odbiorców, a zarazem tak, by wspierać osiąganie statutowych celów danej organizacji. Nowoczesna Instytucja nie powinna obawiać się mediów społecznościowych!

Cele szkolenia:

  • Poznanie funkcji Facebooka, które mogą być wykorzystywane Instytucjach
  • Poprawa jakości profilów Instytucji na Facebooku tak, by były zgodne z celami Instytucji i atrakcyjne dla odbiorców
  • Nauczenie uczestników prowadzenia Facebooka zgodnie z prawem i regulaminem
  • Uwrażliwienie uczestników na kwestie ważne w kontekście Instytucji, a więc organizacji mającej wzbudzać szczególne zaufanie publiczne

Korzyści dla uczestników:

  • Dokładne poznanie funkcjonalności Facebooka
  • Zapoznanie ze specyfiką Facebooka w kontekście organizacji niekomercyjnej
  • Przygotowanie do tworzenia ciekawych treści dla konkretnych grup odbiorców
  • Poznanie możliwości związanych z obsługą klienta za pomocą Facebooka i Messengera
  • Prowadzenie konta na Facebooku zgodnie z regulaminem i w granicach prawa

Adresaci szkolenia:    

Pracownicy urzędów, jednostek samorządu terytorialnego, instytucji państwowych, fundacji, stowarzyszeń, instytucji kultury

 

Program szkolenia

 

Określenie otoczenia oraz celów komunikacyjnych Instytucji

Przegląd dotychczasowych działań związanych z promocją Instytucji Uczestników (np. pod kątem turystycznym, inwestycyjnym) oraz z komunikacją wewnętrzną (np. z mieszkańcami, beneficjentami). Na tym etapie warto ustalić cele komunikacji, najbardziej pożądane grupy docelowe oraz kanały (media), które mogą okazać się najbardziej skuteczne.

Budowanie popularności marki Instytucji i zaangażowania na Facebooku

  • Korzyści z prowadzenia profilu Instytucji na Facebooku
  • Budowanie strategii obecności marki instytucjonalnej na Facebooku
  • Styl komunikacji na Facebooku
  • Algorytm – czyli co, kiedy i jak publikować, by zwiększać zasięg postów?
  • Jak pozyskiwać i angażować obserwatorów i fanów?

Wykorzystanie Facebooka w praktyce Instytucji

  • Polskie Instytucje na Facebooku od zaplecza – przykłady
  • Wątpliwości prawne dotyczące aktywności Instytucji państwowych i samorządowych
  • Facebook Instytucji państwowej lub samorządowej a prawa obywatelskie
  • Instytucje a grupy na Facebooku – szanse i zagrożenia

Profesjonalna komunikacja z odbiorcami na Facebooku

  • Jak komunikować się na Facebooku z mieszkańcami lub innymi odbiorcami?
  • W jaki sposób reagować na pytania lub uwagi?
  • Jak odpowiadać na komentarze (i jak tego nie robić)?
  • Reagowanie na kryzysy i sytuacje sporne
  • Stosowanie procedur w celu sprawnej obsługi spraw zgłaszanych przez Facebook

Facebook w kontekście prawnym i organizacyjnym

  • Facebook a ochrona danych osobowych (RODO)
  • Wykorzystywanie materiałów mieszkańców lub innych odbiorców
  • Konkursy i ich regulaminy
  • Zgłaszanie problemów na Facebooku

Sesja pytań i odpowiedzi

  • Podsumowanie, wnioski, odpowiedzi na pytania.

 

Informacje organizacyjne:

  • 08:45 – 09:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
  • 09:00 – 11:00 Zajęcia (część pierwsza)
  • 11:00 – 11:30 Przerwa
  • 11:30 – 13:20 Zajęcia (część druga)
  • 13:20 – 13:30 Sesja pytań i odpowiedzi

 

Po zapisaniu się na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.

Wykład połączony z prezentacją, w tym z udostępnianiem ekranu trenera. Uczestnicy będą mogli aktywnie brać udział w dyskusji, zadawać pytania i podawać przykłady z własnego doświadczenia.

Cena udziału w szkoleniu online wynosi 490 zł + 23%VAT

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe w wersji pdf, dyplom w wersji pdf, możliwość dalszej konsultacji z trenerem w formule telefonicznej lub mailowej wszystkich problemów (z obszarów omawianych na szkoleniu) z pracą zdalną w ciągu 14 dni od daty realizacji szkolenia.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu online jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia online lub na e-mail.

W przypadku osób prywatnych lub firm, które jeszcze z nami nie współpracowały warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia online i przesłanie potwierdzenia przelewu. Po otrzymaniu potwierdzenia przelewu przesyłamy link uprawniający do uczestnictwa w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami technicznymi i organizacyjnymi.

Szkolenia zamknięte:

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

Formularz zapisu na szkolenie:

"Facebook w instytucjach państwowych, samorządowych i pozarządowych – warsztaty online" - 490 zł/os


    Termin szkolenia
    Dane Firmy (do faktury)

    Chcę otrzymywać fakturę elektroniczną

    Osoba koordynująca

    Kopia zgłoszenia zostanie wysłana na podany w formularzu adres e-mail osoby koordynującej.

    Uczestnicy szkolenia
    Miejsca hotelowe
    Dla jednostek publicznych

    Uwagi

    * elementy obowiązkowe

    Zapoznałem się i akceptuję regulamin szkoleń oraz wyrażam zgodę wobec Effect Group Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie 01-904, ul. Jerzego Bajana 31D:

    na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym w na potrzeby udziału w szkoleniu zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Effect Group Sp z o.o. drogą elektroniczną na wskazany powyżej adres elektroniczny zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030), informacji dotyczących tego szkolenia niezbędnych do realizacji.

    na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń Effect Group, drogą elektroniczną na podany adres poczty elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030)

    na otrzymywanie faktur VAT droga elektroniczną na wskazany w formularzu adres e-mail.

    Jestem świadomy/ma prawa do poprawiania, zmieniania i aktualizowania swoich danych zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO). Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Powyższe nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody przed jej cofnięciem.