Cel szkolenia:
- powtórzenie podstaw obsługi programu Ms Excel
- tworzenie tabeli oraz korzystanie z formuł obliczeniowych i gotowych funkcji,
- nabycie umiejętności graficznej wizualizacji danych (tworzenie wykresów)
- formatowanie warunkowe danych i ich wizualizacja
- utrwalenie skrótów klawiszowych przyspieszających pracę
- tworzenie tabeli przestawnej, grupowanie danych
- opanowanie funkcji matematycznych, statystycznych, tekstowych i funkcji związanych z datami
- nabycie umiejętności sortowania i filtrowania danych
Korzyści dla uczestników
Dzięki średniozaawansowanym narzędziom pozwalającym na dokonywanie obliczeń oraz tworzenie wykresów można w graficzny sposób przedstawić zestawienia danych. Wpływa to na czytelność i atrakcyjność przygotowanych raportów.
Excel oferuje również wiele narzędzi związanych z formatowaniem danych czy wykresów, przez co stają się jeszcze bardziej przejrzyste i idealnie nadają się do prezentowania dużej ilości danych.
Adresaci szkolenia
Szkolenie stanowi kontynuacje szkolenia Microsoft Excel Podstawowy. Jest przeznaczone szczególnie dla osób, które znają już podstawy obsługi programu Excel, chcących utrwalić swoją wiedzę oraz nauczyć się sprawnych narzędzi do analizowania i tworzenia zestawień. Na zajęciach przedstawiany jest przegląd najistotniejszych funkcji Excela, a także narzędzi związanych z bardziej efektywną pracą. Szkolenie w całości oparte na warsztatach praktycznych, ćwiczeniowych w oparciu o wiedzę teoretyczną.
Zajęcia interaktywne odbywają się w grupach do 3 do 12 osób.
PROGRAM SZKOLENIA
Powtórzenie podstaw programu Excel:
- Autodopasowanie szerokości kolumn i wierszy
- Adresowanie względne, bezwzględne i mieszane
- Wklejanie specjalne
- Malarz formatów
- Narzędzie znajdź i zamień
- Seria danych
- Typy danych
- Skróty klawiszowe przyspieszające pracę
- Tablica – tworzenie tabeli automatycznej
Funkcje i formuły:
- Funkcja vs formuła
- Schemat funkcji
- Operatory
- Działania arytmetyczne
- Adresowanie względne, mieszane, bezwzględne i wielowymiarowe
Przegląd popularnych i przydanych funkcji:
- Funkcja logiczna jeżeli z wieloma warunkami logicznymi (z użyciem wewnętrznej funkcji oraz & lub)
- Funkcje matematyczne i statystyczne (suma.jeżeli, licz.jeżeli, licz.warunki, suma.warunków, średnia, min, max, ile.niepustych, licz.puste itp.)
- Funkcje wyszukiwania (wyszukaj.pionowo, wyszukaj.poziomo, wyszukaj, x.wyszukaj)
- Funkcje daty (dzień,roboczy, dni.robocze, data.różnica, dzień.tyg, dziś, teraz, dzień, miesiąc, rok, data, czas)
Tabele przestawne – narzędzie Business Intelligence do analizy danych:
- Pola i obszary tabeli przestawnej
- Ustawienia pola wartości (np. zamiana wartości na procenty)
- Podsumowanie w kolumnach i wierszach (np. zmiana sumy wartości na licznik, średnią, minimum i maksimum)
- Filtry vs fragmentatory
- Grupowanie danych
- Dodatkowe pola obliczeniowe
- Połączenia raportów i odświeżanie raportu
Praca z wieloma arkuszami i skoroszytami oraz tworzenie połączeń między nimi:
- Operacje na arkuszach, kolumnach i wierszach
Narzędzie Sumy częściowe.
Ochrona arkusza i skoroszytu.
Analiza i wyszukiwanie danych:
- Sortowanie proste i zaawansowane opcje
- Wielopoziomowe sortowanie danych
- Narzędzie Autofiltr
- Filtrowanie z użyciem symobli: *, ?
- Filtr niestandardowy
Tworzenie i edycja wykresów:
- Rodzaje wykresów, zmiana zakresu danych
- Projektowanie i formatowanie wykresów
- Wykres z dwiema osiami
Informacje organizacyjne:
Dzień I-II
08:45 – 09:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
09:00 – 15:00 Zajęcia
Po zapisaniu się na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.
Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.