Dostępne terminy szkolenia

Lokalizacja Początek szkolenia Zakończenie szkolenia
Wrocław 03-11-2020 04-11-2020
Warszawa 08-12-2020 09-12-2020
Kraków 15-03-2021 16-03-2021
Wrocław 27-05-2021 28-05-2021
Warszawa 21-06-2021 22-06-2021

Cel i program szkolenia

Szkolenie „Efektywne zarządzanie zespołem produkcyjnym” pomaga menedżerom w sprawnym komunikowaniu swoich potrzeb, efektywnym rozwiązywaniu problemów, skutecznym udzielaniu informacji zwrotnej, sprawnym delegowaniu i egzekwowaniu postawionych celów, motywowaniu pracowników oraz wzmocnieniu postaw asertywnych w trudnych sytuacjach. Warsztat pomaga również wzmocnić autorytet u podległego zespołu jak również działów współpracujących.

 

Cele szkolenia:

Na szkoleniu poznasz różne aspekty mające wpływ na budowanie autorytetu, motywowanie pracowników, sprawne komunikowanie się z pracownikami i współpracownikami w sytuacjach trudnych oraz zaangażowanie podwładnych:

  • Dowiesz się jakie postawy/zachowania mają wpływ na budowanie autorytetu u podległego zespołu
  • Zrozumiesz jakie narzędzia, którymi dysponujesz możesz wykorzystać do motywacji indywidualnej i zespołowej
  • Poznasz zasady skutecznej komunikacji, które są niezbędne do sprawnego funkcjonowania w zespole
  • Zdobędziesz wiedzę, która pozwala kształtować w pracownikach zachowania proaktywne
  • Dowiesz się, jak zarządzać energią grupy podczas prezentacji swoich pomysłów/wyników
  • Poznasz metodologię, która umożliwia sprawnie prowadzić trudne rozmowy z pracownikami
  • Zdobędziesz wiedzę na temat narzędzi, które można wykorzystać podczas udzielania informacji zwrotnej
  • Zrozumiesz znaczenie swoich emocji i emocji innych ludzi w jaki sposób na poziomie świadomym i podświadomym wpływają na sprawną komunikację
  • Nauczysz się, jak radzić sobie z postawami agresywnymi ze strony pracowników i współpracowników
  • Zrozumiesz jakie zachowania sprzyjają tworzeniu i zaostrzaniu się sytuacji konfliktowych
  • Poznasz na warsztatach jakie postawy/zachowania/komunikaty sprzyjają zwiększeniu motywacji pracownika do działania

 

Zdobędziesz umiejętności, dzięki którym komunikowanie się z pracownikami, współpracownikami i przełożonymi będzie łatwiejsze:

  • Skuteczniej będziesz budował autorytet u pracowników
  • Lepiej przygotujesz argumenty, które będą przemawiać do słuchaczy podczas prezentacji/rozmowy
  • Zwiększysz poziom wywierania wpływu podczas prezentacji/rozmowy
  • Skuteczniej będziesz ich motywował do efektywnego działania
  • Sprawniej będziesz reagował w przypadku gdy u pracowników pojawią się niepożądane zachowania
  • Wzmocnisz umiejętność słuchania ze zrozumieniem poprzez zadawanie pytań
  • Łatwiej będziesz przydzielał zadania i egzekwował ich realizację
  • Nauczysz się udzielać informacji zwrotnej w sposób jak najbezpieczniejszy dla słuchacza
  • Zaczniesz zamieniać negatywną informację zwrotną na obszary do sprawdzenia lub wzmocnienia
  • Lepiej będziesz budował postawy proaktywne u pracowników
  • Zrozumiesz motywy postaw agresywnych u swoich pracowników
  • Wzmocnisz swoje kompetencje w zakresie budowania postaw asertywnych w trudnych sytuacjach

Nauczysz się, jak sprawnie funkcjonować w trudnych sytuacjach:

  • Poznasz trzy techniki pomagające budować zaangażowanie pracownika do realizacji celów
  • Podczas ćwiczeń nauczysz się jakie metody można wykorzystać w celu zachowania spokoju podczas agresywnych postaw rozmówców
  • Wzmocnisz się w zakresie przyjmowania postaw asertywnych w sytuacjach roszczeniowych postawach podwładnych
  • Rozwiniesz u siebie umiejętność w sytuacjach konfliktowych skupiania się na poszukiwaniu rozwiązań a nie człowieku

Adresaci szkolenia:

Warsztat skierowany jest do dyrektorów, kierowników, mistrzów produkcji.

Program szkolenia

 

I moduł Rola lidera, budowanie autorytetu, motywowanie pracowników produkcyjnych

Wprowadzenie

  • Przedstawienie celu i programu szkolenia
  • Ustalenie indywidualnych potrzeb rozwojowych

Rola menedżera w organizacji produkcyjnej

  • Cechy, umiejętności i zadania lidera zespołu produkcyjnego
  • Style przewodzenia

Autorytet menedżera

  • Czym jest autorytet w pracy lidera
  • Kompetencje niezbędne w budowaniu autorytetu
  • Wizualne czynniki autorytetu

Dawny kolega, obecny Szef – jak skutecznie wyznaczać i dbać o właściwe granice w relacjach z pracownikami produkcyjnymi

  • Co to są zdrowe relacje szef & pracownik
  • Określanie relacji:
  • mapa moich relacji
  • rozpoznawanie zdrowych relacji szef & pracownik
  • wzmacnianie u siebie nowych postaw i zachowań w stosunku do pracowników

Motywacja indywidualna i zespołowa

  • Co motywuje pracowników produkcyjnych
  • Umiejętność rozpoznawania wiodącej potrzeby pracownika i umotywowania jej
  • Osobowość pracownika a motywatory
  • Motywacja finansowa
  • Metody motywowania a poziom rozwoju zawodowego
  • Chwalenia i doceniania
  • Główne motywatory w pracy i demotywatory w osiąganiu zamierzonych celów pracowników.

 

II moduł Rozwiązywanie problemów i udzielanie informacji zwrotnej

Techniki i metody sprawnej komunikacji

  • Techniki sprawnej komunikacji w sytuacjach kryzysowych
  • Budowanie świadomości pracowniczej
  • Metodologia prowadzenia rozmów z pracownikami

Narzędzia rozwiązywania problemów

  • Metody analizy problemów
  • Narzędzia poszukiwania rozwiązań

Pozytywna komunikacja z pracownikiem

  • Docenianie pracownika i wyrażanie uznania
  • Pozytywne komunikaty

 

III moduł Udzielanie informacji zwrotnej

Feedback – informacja zwrotna

  • Rola informacji zwrotnej w procesach komunikacji
  • Kiedy informacja zwrotna jest efektywna i skuteczna
  • Korzyści płynące z udzielenia feedbacku
  • Wzmacniająca i korygująca informacja zwrotna

Metodologia

  • Różnica między komunikatem typu ja i typu ty
  • Kolejne kroki udzielania informacji zwrotnej
  • Feedback udzielany z perspektywy obserwatora i uczestnika sytuacji
  • Kiedy mówić o własnych odczuciach a kiedy o konsekwencjach
  • Różnica między feedbackiem “na bieżąco” a rozmową okresową

Co tak naprawdę mówimy i co tak naprawdę słyszymy podczas feedbacku?

  • 4 rodzaje uszu i 4 rodzaje ust: model von Thuna
  • Co mówić i jak mówić, aby być słyszanym?
  • Parafrazowanie i zadawanie pytań ( kiedy, jakie i po co) podczas feedbacku

 

IV moduł Trudne rozmowy z pracownikami produkcyjnymi

Postawy agresywne ze strony pracowników

  • Przyczyny postaw agresywnych
  • Metody reakcji ze strony menedżera
  • Budowanie zasobów odpornościowych własnych na postawy agresywne ze strony pracowników

Trudne sytuacje na produkcji – wykorzystanie techniki i narzędzi poznanych na warsztatach

  • Pracownik odmawia wykonania polecenia
  • Pracownik nie realizuje celów produkcyjnych
  • Pracownik obgaduje przełożonego i podburza zespół
  • Pracownik nie przestrzega przepisów BHP
  • Pracownik nie stosuje się do norm obowiązujących w zespole
  • Delegowanie zadań i ich egzekwowanie
  • Motywowanie pracownika w sytuacjach trudnych
  • Budowanie postaw proaktywnych u pracowników
  • Inne sytuacje przygotowane pod potrzeby firmy

Rozwijanie asertywnej postawy w procesach komunikacji

  • Nie uleganie presji pracowników
  • Przedstawianie swojego stanowiska
  • Mówienie „nie”
  • Przyjmowanie krytyki

 

Rozkład godzinowy: pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 – 16:00

Praktyczna forma zajęć, przekazywanie teorii na podstawie analizy przypadków (casów), duża ilość ćwiczeń, moderacja metaplanowa, wspólne rozwiązywanie problemów (również wynikających z państwa doświadczeń).

Cena udziału w szkoleniu wynosi 1450 zł + 23%VAT

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub fax. Nie wymagamy przedpłat, płatność realizowana jest po szkoleniu.

Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu w którym odbywa się szkolenie.

Szkolenia zamknięte

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

Formularz zapisu na szkolenie:

"Efektywne zarządzanie zespołem produkcyjnym – warsztat dla dyrektorów, kierowników, mistrzów produkcji" - 1450 zł/os


Termin szkolenia
Dane Firmy (do faktury)

Chcę otrzymywać fakturę elektroniczną

Osoba koordynująca

Kopia zgłoszenia zostanie wysłana na podany w formularzu adres e-mail osoby koordynującej.

Uczestnicy szkolenia
Miejsca hotelowe
Dla jednostek publicznych

Uwagi

* elementy obowiązkowe

Zapoznałem się i akceptuję regulamin szkoleń oraz wyrażam zgodę wobec Effect Group Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie 01-904, ul. Jerzego Bajana 31D:

na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym w na potrzeby udziału w szkoleniu zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Effect Group Sp z o.o. drogą elektroniczną na wskazany powyżej adres elektroniczny zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030), informacji dotyczących tego szkolenia niezbędnych do realizacji.

na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń Effect Group, drogą elektroniczną na podany adres poczty elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030)

na otrzymywanie faktur VAT droga elektroniczną na wskazany w formularzu adres e-mail.

Jestem świadomy/ma prawa do poprawiania, zmieniania i aktualizowania swoich danych zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO). Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Powyższe nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody przed jej cofnięciem.