Celem szkolenia z e-doręczeń w praktyce jest zapoznanie uczestników z nowymi regulacjami prawnymi, obowiązkami i procedurami związanymi z doręczeniami elektronicznymi, a także praktycznym zastosowaniem tego systemu. Uczestnicy zdobywają wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnego korzystania z e-doręczeń, w tym zarządzania skrzynką, wysyłania i odbierania korespondencji, oraz archiwizacji dokumentów. Omówiony zostanie również wpływ nowych przepisów na postępowania administracyjne i postępowania egzekucyjne w administracji.
Adresaci szkolenia:
- Pracownicy administracji publicznej, którzy obsługują postępowania
- administracyjne i mają kontakt z korespondencją.
- Przedsiębiorcy, którzy już są, oraz będą obowiązani do korzystania z
- e-doręczeń.
- Sekretarze i kierownictwo jednostek administracji publicznej.
- Pracownicy organizacji, którzy zarządzają dokumentacją i
- korespondencją.
- Osoby zainteresowane rozszerzeniem wiedzy i umiejętności w zakresie
- e-doręczeń
Korzyści ze szkolenia:
- Uczestnicy nabywają wiedzę na temat ustawy o doręczeniach
- elektronicznych i jej wpływu na postępowania administracyjne i inne obszary
- Szkolenie wyjaśnia, czym są e-doręczenia, jakie są ich korzyści i w
- jaki sposób działają w praktyce
- Szkolenie uczy, jak efektywnie zarządzać skrzynką do e-doręczeń, w
- tym rejestrowanie adresów, zarządzanie uprawnieniami i monitoring statusu
- przesyłek
- Uczestnicy poznają metody archiwizowania korespondencji
- elektronicznej oraz weryfikacji dowodów doręczenia
PROGRAM SZKOLENIA
Dowody i powiadomienia w e-doręczeniach:
- Dowody potwierdzające wiadomość elektroniczną (PURDE)
- Dowody techniczne
- Dowody biznesowe
- Kolejność wystawianych dowodów
- Najważniejsze dowody w PURDE
- Pobieranie dowodów
- Weryfikacja dowodów technicznych
- Dowody potwierdzające wiadomość hybrydową (PUH)
- Powody odrzucenia
- Dowody nadania
- Elektroniczne potwierdzenie odbioru albo zwrotu
- Moc dowodowa dokumentu w PUH
Podpisy elektroniczne w doręczeniach elektronicznych.
Wyjątki od doręczeń elektronicznych w postepowaniu administracyjnym.
Zidentyfikowane, rozwiązane i nierozwiązane problemy z e-doręczeniami.
Doręczenie pisma zgodnie z żądaniem.
Kiedy pismo elektroniczne uznaje się za doręczone.
Jaką korespondencję urząd musi, a jaką może prowadzić za pomocą e-doręczeń.
Regulacje prawne:
- Ustawa o doręczeniach elektronicznych (UoDE)
- Kodeks postepowania administracyjnego (KPA) – zasady doręczania od 01.01.2025
- Fikcja doręczenia
- Okres przejściowy od 01.01.2025 do 31.12.2025
- Opinie i stanowiska MC
Rozkład godzinowy:
08:45 – 09:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
09:00 – 13:00 Zajęcia