W naszym szkoleniu uczestnicy otrzymują konkretne umiejętności, które powinien posiadać trener dążący do osiągnięcia mistrzostwa.
Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników:
- wiedzy z zakresu zyskiwania i utrzymywania zainteresowania grupy szkoleniowej, zdobywania i efektywnego przekazywania wiedzy
- aktywnego słuchania i wyciągania wniosków
- wiadomości jak powinien zachowywać się prowadzący zajęcia w każdym z czterech etapów procesu grupowego
- umiejętności kształtowanie etycznej postawy trenera
- nauczą się wywierać wpływ – jako ważny element pracy trenerskiej
Korzyści dla uczestników:
- wzmocnienie umiejętności stosowania uniwersalnych metod i technik trenerskich
- rozwój osobistych umiejętności w interaktywnej pracy z grupą
- wzmocnienie „swobody psychologicznej” prowadzącego zajęcia
Uczestnicy będą umieli
- planować szkolenie tak, aby przyniosło oczekiwany efekt,
- wykorzystać na szkoleniach wiedzę na temat specyfiki uczenia się dorosłych,
- profesjonalnie zaprezentować się i zbudować swój autorytet,
- stosować metody interaktywne w pracy trenerskiej,
- pracować efektywnie z grupą i rozumieć proces grupowy,
- radzić sobie w trudnych sytuacjach szkoleniowych
Program szkolenia:
Część I:
Niezbędne kompetencje i umiejętności trenera – „mistrza”
Moduł I
Nie takie zwykłe rozpoczęcie szkolenia
- Pierwsze wrażenie
- Kontrakt
- Oczekiwania uczestników
Moduł II
Po zakończeniu modułu uczestnicy:
- Poznają charakterystykę „mistrza” w organizacji
- Poznają cechy, jakimi powinna odznaczać się taka osoba
- Będą posiadali wiedzę o tym, czym jest charyzma
- Będą potrafili zidentyfikować i nazwać zachowania charyzmatyczne
Moduł III
Po ukończeniu modułu uczestnicy:
- Rozwiną wiedzę z zakresu umiejętności zwracania na siebie uwagi grupy
- Zdobędą wachlarz narzędzi służących do zdobywania zainteresowania
- Posiądą umiejętność zwracania na siebie uwagi grupy
Moduł IV
Po ukończeniu modułu uczestnicy:
- Rozwiną wiedzę z zakresu utrzymywania uwagi grupy
- Posiądą umiejętność z utrzymywania zainteresowania grupy
Moduł V
Po ukończeniu modułu uczestnicy:
- Rozwiną wiedzę dotyczącą efektywnego czerpania wiedzy merytorycznej
- Zaplanują własny rozwój kompetencyjny na określony czas
Moduł VI
Po ukończeniu modułu uczestnicy:
- Zdobędą wiedzę z zakresu zasad przekazywania wiedzy osobom dorosłym
- Poznają i zrozumieją potrzebę przekazywania wiedzy zgodnie z cyklem uczenia się wg Kolba
- Posiądą umiejętność planowania szkoleń zgodnie z cyklem uczenia się wg Kolba
Moduł VII
Po ukończeniu modułu uczestnicy:
- Zdobędą wiedzę na temat zasad aktywnego słuchania
- Rozwiną umiejętność aktywnego słuchania
- Będą potrafili skutecznie obserwować grupę oraz wyciągać wnioski z zachowań jej poszczególnych jednostek
Część II:
Rola trenera w kształtowaniu się grupy szkoleniowej
Moduł VIII
Po ukończeniu modułu uczestnicy:
- Rozwiną wiedzę na temat dynamiki grupy szkoleniowej oraz etapów jej rozwoju
Moduł IX
Po ukończeniu modułu uczestnicy:
- Rozwiną wiedzę z zakresu charakterystyki grupy na każdym etapie rozwoju
- Będą znali rolę trenera w grupie na każdym etapie
- Będą potrafili skutecznie reagować na zaistniałe w nim sytuacje
Moduł X
Po ukończeniu modułu uczestnicy:
- Będą znali wagę i odpowiedzialność wynikającą z bycia liderem – „mistrzem”
- Posiądą wiedzę dotyczącą kształtowania własnej postawy liderskiej
Moduł XI
Po zakończeniu modułu uczestnicy:
- Zapoznają się z etyką pracy trenera
- Zaplanują własną ścieżkę rozwoju
Rozkład godzinowy: pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 – 16:00