Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podejściem projektowym Design Thinking oraz rozwijanie umiejętności kreatywnego myślenia i tworzenia rozwiązań. Uczestnicy nauczą się, jak podejść do problemów z perspektywy użytkownika, jak w twórczy sposób ulepszać produkty lub usługi oraz wybierać, prototypować i testować pomysły. Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które zajmują się innowacjami, marketingiem, projektowaniem produktów, zarządzaniem projektami, obsługą klienta, usprawnianiem procesów, a także dla wszystkich zainteresowanych twórczym rozwiązywaniem problemów.
Cele szkolenia:
- Przedstawienie kluczowych zasad Design Thinking
- Zilustrowanie w jaki sposób podejście skoncentrowane na użytkowniku przekłada się na jakość rozwiązań
- Doskonalenie technik myślenia poza schematami i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań
Korzyści dla uczestników:
- Praktyczna nauka narzędzi kreatywnego myślenia, prototypowania i testowania
- Przećwiczenie umiejętności pracy w grupie oraz iteracyjnego podejścia do rozwiązywania problemów
- Sposoby zastosowania twórczego myślenia z perspektywy klienta w codziennej pracy
PROGRAM SZKOLENIA
Wstęp:
- Przedstawienie, zapoznanie z uczestnikami i ich doświadczeniem
- Krótkie wprowadzenie do programu i celów szkolenia
- Dyskusja na temat oczekiwań uczestników i ustalenie zasad współpracy
Filozofia projektowa Design Thinking:
- Podejście Design Thinking – definicja i etapy
- Przykłady zastosowania
Odkrywanie potrzeb użytkownika i definiowanie wyzwania:
- Hipotezy i pytania
- Tworzenie mapy empatii
- Analiza i synteza
- Formułowanie pytania generatywnego
Tworzenie rozwiązania:
- Wybrane techniki kreatywnego myślenia w praktyce
- Selekcja pomysłów
Prototypowanie:
- Gra Leśnicy, strażacy i policja
Testowanie i planowanie wdrożenia.
Podsumowanie dnia i pytania uczestników.
Rozkład godzinowy:
09:00 – 16:00
Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.
Szkolenie może być realizowane w języku angielskim.