Menedżerowie czasem nam mówią na szkoleniach: „Mam dość myślenia za swoich ludzi! Mam dość rozwiązywania za nich problemów! Jak mam się skupić na zarządzaniu, jak mogę szukać okazji do zmian i polepszania funkcjonowania firmy czy zespołu, jeśli poświęcam czas na pracowanie i myślenie za moich pracowników?”. Jeśli Ty też masz czasem takie odczucia lub obserwujesz takie zachowanie u swoich menedżerów – zapraszamy na warsztat, który pomoże Ci skupić się na tym, co tak na prawdę do Ciebie należy – na zarządzaniu. W jaki sposób? Przez świadome delegowanie, które wzmocni samodzielność i dojrzałość zawodową Twoich pracowników.
Szkolenie pomoże Ci połączyć wiedzę z zakresu procesu delegowania, założenia Management 3.0 z umiejętnością świadomego pracowania na motywacji i potrzebach Twoich ludzi. Z jednej strony umiejętności te „odciążą” Cię, pozwalając skupić się na działaniach zarządczych, a z drugiej – pomogą zarządzać rozwojem pracowników i zespołów.
Cel szkolenia:
Badania The voice of the European workforce 2020 (Deloitte Insights) wykazały, że w ostatnich latach pracownicy doświadczyli nie tylko pracy zdalnej, ale radykalnej zmiany w kierunku bardziej niezależnego sposobu pracy. Zmniejszyła się możliwość stałej kontroli i zwiększyła autonomia pracowników – zarówno na poziomie formuły pracy, jak i na poziomie ich osobistych potrzeb. To sprawia, że szczególnie ważne jest, by menedżerowie wzmacniali pracowników w skutecznym, samodzielnym działaniu.
Jednym z narzędzi, które w tym pomogą jest kompetencja delegowania zadań i/lub odpowiedzialności. Delegowania rozumianego nie jako wydawanie poleceń i zlecanie zadań („tylko w bardziej uprzejmy sposób” – jak kiedyś usłyszałam na szkoleniu), tylko jako proces, który wzmacnia samodzielność i samoodpowiedzialność pracownika dzięki stworzeniu odpowiednich warunków. A jednocześnie delegowania, które zapewnia menedżerowi odpowiedni poziom kontroli nad pracą podwładnych.
I dokładnie na tych elementach skupiamy się podczas szkolenia, odpowiadając na pytanie: jak delegować zadania lub odpowiedzialność, by były skutecznie realizowane, utrzymać kontrolę menedżerską a jednocześnie nie odbierać autonomii pracownikom.
Korzyści dla uczestników:
- Przeanalizowanie własnych zadań i zadań zespołu w kontekście optymalnej strategii ich delegowania pracownikom a w konsekwencji „odciążenie” menedżera i rozwój pracownika.
- Pogłębienie automotywacji, samodzielności oraz dojrzałości zawodowej pracowników poprzez świadome zarządzanie delegowanymi zadaniami.
- Wprowadzenie założeń empowerment i Management 3.0 do własnego stylu zarządzania zespołem.
- Przeprowadzenie delegowania w taki sposób, by zapewnić skuteczną realizację zadań bez stałego nadzoru menedżera.
Adresaci szkolenia:
- Kadra menedżerska: zarządzający, liderzy działów i zespołów
Uczestnicy otrzymają:
- Ćwiczenia oraz materiał merytoryczny do każdego modułu (w trakcie spotkania)
- Konkretne szablony i schematy do zastosowania w pracy ze swoim zespołem
- Prezentację merytoryczną (po szkoleniu)
- Możliwość przećwiczenia i przedyskutowania tematu
PROGRAM SZKOLENIA
Moduł 1: Delegowanie i przygotowanie do delegowania:
- Dwa myślenia o delegowaniu: Forma zlecania zadań czy / i proces rozwoju i usamodzielniania pracownika.
- Kompetencje menedżera niezbędne w delegowaniu (Management 3.0).
- Warunki skuteczności procesu delegowania.
- Dobór pracowników do zadań w delegowaniu: Praktyczne połączenie Macierzy Odpowiedzialności oraz Delegation Board.
Moduł 2: Rozmowa delegująca:
- Cztery elementy rozmowy zwiększającej zaangażowanie pracowników w zadanie (podejście empowerment i self determination theory).
- Kluczowe założenia i przebieg rozmowy delegującej: Pull nie Push. Komunikacja zachęcająca pracowników do aktywności.
- Symulacja rozmowy delegującej z pracownikami na różnych poziomach dojrzałości zawodowej (sytuacyjny model przywództwa). Dopasowanie stylu rozmowy.
Moduł 3: Przegląd i podsumowanie procesu delegowania:
- Idea i założenia rozmowy przeglądowej i podsumowującej.
- Modele STAR i GOLD użyteczne w rozmowie przeglądowej (na etapie realizacji zadań).
- Przebieg rozmowy podsumowującej proces delegowania.
- Symulacje rozmów.
- Podsumowanie: Delegowanie – styl zarządzania czy filozofia myślenia o pracownikach?
Rozkład godzinowy:
DZIEŃ I i II
08:45 – 09:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
09:00 – 14:00 Zajęcia
Po zapisaniu się na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.
Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.
Szkolenie może być realizowane w języku angielskim.