Cel szkolenia jest zwiększenie wyników sprzedaży poprzez podniesienie umiejętności osób sprzedających telefonicznie oraz poprzez właściwe określenie procesów. Przekazanie uczestnikom najbardziej praktycznych i sprawdzonych rozwiązań sprzedażowych i zarządczych opierających się o wykorzystanie kilku podstawowych narzędzi, np.: statystyki sprzedażowe; opanowanie fluktuacji; elastyczność scenariusza; różnorodność strategii sprzedażowych.
Korzyści dla uczestników:
Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat:
- Sposobów rozpoznawania typów rozmówców
- Dopasowania do oczekiwań dzwoniącego
- Tworzenia skutecznych tekstów telefonicznych
- Tworzenia i utrzymania profesjonalnego wizerunku Firmy
Uczestnicy nauczą się:
- Nowoczesnych standardów rozmów telefonicznych
- Podniesienia skuteczności sprzedaży telefonicznej
- Kontrolowania przebiegu rozmowy telefonicznej
- Efektywnego prowadzenia rozmów przychodzących i wychodzących
- Wykorzystywania narzędzi do odpowiedniego zaplanowania i pokierowania rozmową
Adresaci szkolenia:
Na szkolenie zapraszamy osoby, które odpowiadają za jakość i ilość sprzedaży poprzez akcje telefoniczne (wchodzące jak i wychodzące).
Szkolenie szczególnie polecane osobom, które zarządzają strategiami sprzedażowymi lub wspierają rozwój zespołu poprzez podnoszenie poszczególnych kompetencji (pełniąc funkcję superwizorów lub liderów) oraz dla osób, których zadaniem jest dbanie o niski poziom fluktuacji czy rekrutacje pracowników.
Szkolenie dedykowane jest tym, którzy piastują funkcje menadżerskie.
Program szkolenia:
Specyfika sprzedaży telefonicznej klientom na wskazanym rynku – B2B.
Dokładne omówienie specyfiki aktywnej sprzedaży telefonicznej do klientów indywidualnych.
Jak popsuć sprzedaż przez telefon – czyli najczęstsze błędy zarządzających sprzedażą przez telefon
a) Zła postawa (sprzedawcy) podczas sprzedaży telefonicznej
b) Skutki braku przygotowania – elementy menadżerskie pracy z zespołem
c) Język i komunikacja – do pracownika i do klienta – elementy zarządzania poprzez coaching
Poprawne i skuteczne praktyki telesprzedaży
a) Postawa podczas sprzedaży telefonicznej – jak być kimś, kogo klienci chcą wysłuchać
Blok pozwoli ci uzmysłowić sobie jak ważna jest rola postawy podczas sprzedaży telefonicznej. Jak budować postawy eksperta w oczach klienta? Poznasz również swojego potencjalnego klienta – typologie klientów (wg Junga i wg formatu Szkoły Zarządzania Sprzedażą). Jak przekazać Twoją wiedzę i doświadczenie innym? Jak ich motywować? Jak podejmować trudne personalne decyzje?
b) Przygotowanie do sprzedaży przez telefon
Wszystko, co musisz wiedzieć, aby „to” sprzedać (produkt i forma jego sprzedaży). O tym jak wyznaczać cel zespołu i jednostki oraz jak zarządzać bazą kontaktów, aby zmaksymalizować sprzedaż. Dowiesz się również jak unikać najpopularniejszych błędów? Jak wypełniać zlecone zadania przełożonych i autonomicznie budować skuteczny zespół?
c) Jak zmaksymalizować korzyści „z języka telesprzedaży”
Dowiesz się jak mówić, aby słuchali. Co mówić, aby przekonywać zarówno pracowników jak i klientów – czyli jak pracować z telesprzedawcami oraz jak monitorować efekty używania wskazanego skryptu. Jak prowadzić zapisy, aby rozumieć statystykę i poprzez nią podejmować ważne decyzje? Jak odpowiadać, aby walczyć z każdymi obiekcjami?
Jak zamykać sprzedaż przez telefon
Blok poświęcony kilku najbardziej podstawowym technikom optymalizacji zamykania sprzedaży poprzez telefon; zarówno poprzez scenariusz jak i procesy sprzedażowe. Celem tego bloku jest zwiększenie ilości „pozytywnie” zamykanych rozmów. Analiza Twoich procesów i schematów; unikalne rozwiązania dla każdej branży. Wnioski ze sprzedaży w Polsce w 2014 roku.
Trochę logicznego myślenia i przezorności szachistów – opracowanie/ korekta najlepszego scenariusza sprzedaży usług/ produktów Twojej firmy. Lista ZŁOTYCH ZWROTÓW I TECHNIK czyli po co na nowo odkrywać Amerykę?!. „Standard Telefonicznej Sprzedaży” czyli co warto zrobić najpierw lub jak zapobiegać „pożarom”. Co jest niezbędne dla prawidłowego monitoringu i prowadzenia statystyk. Kluczowa rola wewnętrznego superwizora/ lider/ szkoleniowca.