Celem spotkania jest zastanowienie się czy i kiedy jesteśmy autorytetem dla naszych pracowników. Szkolenie poprzez wymianę doświadczeń uczestników pozwala spojrzeć i zdefiniować kiedy autorytet jest potrzebny do osiągania celów i w jakich sytuacjach jest najbardziej potrzebny. Ćwiczenia są tak skonstruowane, żeby uczestnicy mogli po spotkaniu wyznaczyć obszary, które przeszkadzają im w osiągnięciu mocnej pozycji lidera wynikającej z autorytetu a nie z formalnej władzy.
Korzyści dla uczestników:
- diagnoza czy jestem kierownikiem czy przywódcą,
- wybór najlepszego modelu zarządzania zespołem do sytuacji panującej w firmie,
- umiejętność pobudzenia zaangażowania pracowniczego bez wykorzystywania bodźców finansowych,
- rozwój kompetencji pracowniczych poprzez delegowanie uprawnień,
- wzmocnienie postawy asertywnej,
- jednoczenie zespołu wokół celów stawianych przez lidera,
- umiejętne przeprowadzanie 5-cio minutowych zebrań,
- efektywne i bezkonfliktowe egzekwowanie postawionych zadań.
PROGRAM SZKOLENIA
Budowanie wizerunku przywódcy:
- w jakich sytuacjach pracownicy przyjmują postawę roszczeniową do przełożonego,
- rozwój pracownika poprzez delegowanie zadań,
- czy jestem gotów do budowania sylwetki lidera/przywódcy,
- budowanie autorytetu mocnego lidera w oparciu o własny przykład,
- wspieranie pracownika w procesie zmiany – kogo mam a kogo chcę mieć.
Budowa autorytetu podczas trudnych rozmów z pracownikami:
- jak wydawać polecenia służbowe w sposób zrozumiały i angażujący,
- jak przygotować się do trudnej rozmowy z pracownikiem,
- jak przeprowadzić rozmowę korygującą, żeby pracownik odebrał ją jako spotkanie ukierunkowane na doskonalenie swoich kompetencji a nie próbę odreagowania na nim niezadowolenia szefa,
- komunikowanie pracownikom trudnych informacji,
- prowadzenie zebrań pięciominutowych,
- udzielanie konstruktywnej krytyki.
Model zarządzania a budowa autorytetu:
- jaki styl zarządzania sprawdza się w jakiej organizacji,
- analiza potencjału pracowniczego,
- jaki mam zespół a jaki chce mieć – jak przełamać bariery w zmianach postaw u pracowników,
- ukierunkowanie zespołu na rozwój,
- autoanaliza – jaki jest mój styl zarządzania – pomagam czy przeszkadzam pracownikom?
Narzędzia motywacyjne w budowaniu autorytetu:
- jakie narzędzia motywacyjne działają na pracowników, jakie mam w zasięgu moich kompetencji,
- kiedy reagować na roszczenia pracowników o podwyżki,
- jak motywować pracowników o dużym stażu pracy i małym zaangażowaniu,
- co działa na pracowników tymczasowych.
Wpływ postawy asertywnej na budowanie autorytetu:
- wzmocnienie postawy asertywnej,
- odpowiedź na pytanie dlaczego warto być asertywnym,
- jak rozwijać postawę asertywną u pracowników,
- jak reagować gdy szef nas nie słucha,
- jak poradzić sobie ze swoim gniewem,
- jak reagować gdy pracownik krzyczy.
Rozkład godzinowy:
pierwszy dzień: 10:00 – 17:00,
drugi dzień: 9:00 – 16:00