Skutecznie działający pracownik na wszystkich szczeblach struktury organizacyjnej firmy to solidna podstawa do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa. Jego zapał, postawa, motywacja, zorientowanie na wyniki, otwartość na zmiany, jak również chęć do współpracy wewnątrz zespołowej to obszary, w których szefowie oddziałują na swoich podwładnych.
Wielokrotnie zdarza się, że sfery te są niewykorzystane przez szefów z powodu niekompletnej wiedzy z zakresu funkcjonowania człowieka lub też są osłabiane ze względu na niedoskonałości w zakresie komunikacji interpersonalnej, nieprecyzyjnej diagnozy oczekiwań pracownika, jak również niedostateczna znajomość własnej osoby na sytuacje stresowe.
Wszystkie te elementy mają duże przełożenie na ocenę przełożonego przez podległy personel, co niesie za sobą w większości przypadków identyczną opinię na temat firmy.
Rynek pracy wymusza na pracodawcy potrzebę powiększania kompetencji liderów, brygadzistów, mistrzów. Otwarcie granic spowodowało większy problem z pozyskaniem załogi, jak również utrzymaniem pracowników w firmie. Wiele zakładów pomimo wprowadzenia nowatorskich systemów wynagrodzeń nie jest w stanie zmniejszyć wskaźnika rotacji kadry i podnieść poziomu zadowolenia pracowników, a co za tym idzie lepiej związać pracowników z zakładem.
Firmy idące z duchem czasu z jednej strony analizują wartość pracownika na rynku pracy, a z drugiej strony rozwijają liderów, brygadzistów, mistrzów poprzez szkolenia, mentoring, ponieważ tam są największe wyzwania z pracownikami.
Celem warsztatów, bo tak należy nazwać to spotkanie (70% czasu to ćwiczenia) jest rozwój wiedzy lidera, brygadzisty, mistrza w zakresie:
- wspierania, motywowania i budowania zespołu,
- wyboru najskuteczniejszej formy zarządzania podległym personelem,
- analizy przyczyn powstawania konfliktów wewnątrz zespołowych i określenie metod zapobiegania im,
- doskonalenia postawy asertywnej.
Jest to skondensowana pigułka wiedzy praktycznej, która podczas szkolenia pozwoli rozwinąć umiejętności liderów, brygadzistów, mistrzów w zakresie:
- rozpoznawania rzeczywistych intencji i motywacji podwładnych oraz partnerów dyskusji
i prowadzonych działań (bazowanie na faktach, nie własnych wyobrażeniach), - inspirowania pracowników do efektywnego działania,
- skutecznej argumentacji i wywierania pozytywnego wpływ na drodze werbalnej
i pozawerbalnej, co pozwala budować pozytywny wizerunek własny oraz reprezentowanej organizacji, - lepszego dostrzegania potrzeb zespołu i skuteczniejszego reagowania na konflikt w zespole
w oparciu o świadomą postawę asertywną w trudnych sytuacjach, - efektywnego zlecania zadań w oparciu o plan pracy.
Szkolenie skierowane jest do liderów, brygadzistów i mistrzów produkcji, działów technicznych, magazynów oraz kontroli jakości.
Spotkanie będzie prowadzone przez praktyka z wieloletnim stażem w zakresie zarządzania produkcją.
PROGRAM SZKOLENIA
Przywództwo – osobowość lidera:
- Rola brygadzisty, mistrza, lidera w organizacji,
- Style zarządzania a moi pracownicy,
- Budowanie wizerunku przywó
Budowanie relacji międzyludzkich:
- Zasady procesu komunikacji,
- Dobre i złe nawyki komunikacyjne,
- Najczęściej popełniane błędy podczas komunikacji,
- Budowanie pozytywnego wizerunku,
- Techniki wywierania wpływu,
- Świadomy i nieświadomy poziom komunikacji.
Budowanie i motywowanie zespołu:
- Motywy postępowania.
- Motywowanie podwładnych (integracja zespołu):
- skuteczne przekazywanie poleceń,
- kontrola,
- pochwała vs. (motywująca) nagana.
Rozwijanie postawy asertywnej:
- Zachowanie asertywne a zachowanie nieasertywne (bierne, agresywne, manipulacyjne),
- Czynniki hamujące asertywność.
- Dawny kolega – obecny szef – jak budować relacje po awansie?
- Egzekwowanie zadań
- Rozwijanie postawy asertywnej:
- praca z „hamulcami” asertywności,
- budowanie i wzmacnianie pozytywnego obrazu siebie.
Narzędzia wspierające rozwój kompetencji i zaangażowania pracowniczego:
- 5S,
- System sugestii,
- 5x Dlaczego?
- Praca w małych grupach.
Rozkład godzinowy:
pierwszy dzień: 10:00 – 17:00
drugi dzień: 09:00 – 16:00