Pogłębienie samoświadomości w zakresie własnej roli menedżerskiej. Przyjrzenie się podstawom, na których chce się oprzeć swoje działania liderskie oraz przećwiczenie technik i narzędzi, które w tym pomogą. Szkolenie jest silnie oparte na technikach coachingowych oraz dopasowaniu zakresu merytorycznego do potrzeb Uczestników z danej grupy warsztatowej. Rolą trenera będzie zainspirowanie do indywidualnych i wspólnych przemyśleń oraz zespołowego uczenia się a także pomoc w przepracowaniu i wypracowaniu skutecznych narzędzi menedżerskich.
Korzyści dla uczestników:
- Moment na refleksję nad swoją drogą menedżerską
- Pogłębienie świadomości swojej roli menedżerskiej w trójkącie: oczekiwania – wizerunek – cele
- Zdefiniowanie indywidualnego ‘śladu przywództwa’ na wybranym poziomie przywództwa
- Wzmocnienie relacji z podwładnymi opartych na spójnych wartościach i jasnych regułach
- Autoanaliza sposobów działania i poszukanie możliwości ich usprawnienia
- Wymiana doświadczeń i „dobrych praktyk” z innymi Uczestnikami
Dodatkowa wartość dla Uczestników: Możliwość dokonania oceny potencjału liderskiego i stylu kierowania przez Podwładnych. Uczestnicy otrzymają link do e-ankiety, który będą mogli przesłać swoim podwładnym tak, by ocenili oni ich w roli menedżerskiej. Ankieta zrealizowana przed szkoleniem (min. 14 dni) da możliwość spojrzenia na siebie ‘z zewnątrz’ i porównania swojej opinii ze zdaniem Podwładnych. Uczestnicy otrzymają swoje indywidualne wyniki podczas szkolenia.
Adresaci szkolenia
Warsztat skierowany jest do wszystkich menedżerów, którzy mają poczucie, że potrzebują nowych sił i odświeżenia wizji siebie w swoich działaniach
PROGRAM SZKOLENIA
Menedżer a przywódca:
- Trójkąt sukcesu zespołu: Wyniki – Procesy – Ludzie
- Pięć poziomów przywództwa (J.C.Maxwel) a trójkąt – na którym poziomie i jakie rezultaty uzyskujemy?
- Mini-autoanaliza poziomu przywództwa. Porównanie z opiniami Podwładnych.
Pięć poziomów przywództwa w praktyce:
- Kluczowe wartości i kompetencje na różnych poziomach autorytetu (od stanowiska po osobowość)
- Dobre praktyki liderów działających na różnych poziomach przywództwa – wymiana doświadczeń
Mój ślad przywództwa:
- Oczekiwania – Wizerunek – Cele: Jak widzę i jak chcę kształtować swoje przywództwo?
- Moje kluczowe wartości i wynikający z nich ‘ślad przywództwa’
- Zachowania i działania powiązane z indywidualnymi ‘śladami przywództwa’
Praca z zespołem z wybranego poziomu przywództwa:
- Poziom partycypacji zespołu a poziom przywództwa. Przegląd narzędzi
- Definiowanie zasad współpracy: Expose lidera
- Wyznaczanie celów i delegowanie zadań
- Jakość komunikacji menedżerskiej: Szanse i zagrożenia
- Skuteczny feedback, rozmowy korygujące i dyscyplinujące
- Reagowanie w sytuacjach trudnych i konfliktowych
- Dlaczego pracownicy [prawdopodobnie] zaoporują lub zdziwią się? Jak temu zapobiec, jak się przygotować i jak postąpić, gdy to się wydarzy?
Praca z otoczeniem z wybranego poziomu przywództwa:
- Czy jestem liderem tylko wobec mojego zespołu? Analiza obszarów wpływu i współzależności w organizacji
- Wypracowanie sposobów postępowania zgodnie ze ‘śladem przywództwa’ w kontaktach poziomych, pionowych i zewnętrznych
- Dlaczego otoczenie [prawdopodobnie] zaoporuje lub zdziwi się? Jak temu zapobiec, jak się przygotować i jak postąpić, gdy to się wydarzy?
Moje osobiste zobowiązania wobec siebie:
- Zaplanowanie indywidualnego planu zmian
Rozkład godzinowy:
pierwszy dzień: 10:00 – 17:00,
drugi dzień: 9:00 – 16:00