Twoja organizacja zamierza przeprowadzić badanie kompetencji pracowników metodą Development Center lub zastosować Assessment Center do rekrutacji? Będziesz nadzorować projekt AC/DC lub zastanawiasz się nad ścieżką kariery w stronę konsultanta (tzw. „asesora”)? A może chcesz po prostu poznać kluczowe elementy metody? Zapraszamy na szkolenie w pigułce – jeden intensywny dzień, podczas którego poznasz najważniejsze zasady dobrze przeprowadzonego AC/DC, przećwiczysz elementy kompetencji asesorskich, oraz dowiesz się na co uważać zlecając lub prowadząc Assessment i Development Center.
Korzyści:
- poznanie metodologii AC/DC
- zdobycie wiedzy o kluczowych elementach procesu AC/DC
- doświadczenie kluczowych elementów pracy asesorskiej
- pozyskanie wiedzy o możliwych błędach, trudnościach i zakłóceniach obniżających walory metody AC/DC
- przygotowanie do nadzorowania procesów AC/DC w organizacji
Adresaci:
Specjaliści ds. HR. HR Biznes Partnerzy. Liderzy działów HR. Rekrutrzy. Osoby decyzyjne w zamawianiu usług zewnętrznych w zakresie AC/DC.
PROGRAM SZKOLENIA
Moduł 1. Charakterystyka i cele Assessment/Development Center:
- czym jest, a czym nie jest metoda AC/DC
- charakterystyczne elementy procesu AC/DC
- w jakich sytuacjach metoda wnosi wartość dodaną w organizacji
- co w praktyce rynku usług HR jest nazywane metodą Assessment/Development Center a nią nie jest
- na co zwracać uwagę organizując lub zamawiając Assessment/Development Center
Moduł 2. Kompetencje – czyli co badamy w procesach Assessment/Development Center:
- czym są kompetencje
- model jakościowy kompetencji i jego zastosowanie w AC/DC
- model ilościowy kompetencji i jego zastosowanie w AC/DC
- wskaźniki behawioralne prawidłowej i nieprawidłowe
- typowe kompetencje nadające się do zbadania metodą Assessment/Development Center
Moduł 3. Kluczowe kompetencje asesora podczas AC/DC:
- obserwacja zachowań i rejestracja zachowań
- klasyfikacja zachowań do wskaźników i kompetencji
- ocena kompetencji i uzgadnianie ocen
Moduł 4. Zadania w sesjach AC/DC:
- pula różnorodnych zadań indywidualnych i grupowych
- co czym badać – matryca kompetencje versus zadania
- błędy w konstrukcji i wykorzystywaniu zadań
Moduł 5. Organizacja procesu:
- najczęstsze błędy, bariery i nieporozumienia związane z procesem AC/DC
- harmonogram i logistyka sesji
- zapewnianie sal i obsługi sesji
Moduł 6. Raporty:
- przykłady różnych raportów indywidualnych i zbiorczych
- język raportu
Moduł 7. Feedbacki po AC/DC:
- różnice w feedbackach po Assessmencie i po Developmencie
- na co warto uważać
Dyskusja, odpowiedzi na pytania.
Rozkład godzinowy:
08:45 – 09:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
09:00 – 14:00 Zajęcia