Szkolenie ma charakter warsztatów z praktycznym wykorzystaniem modeli niezbędnych do efektywnego i optymalnego zarządzania sprzedażą oraz ustalania poziomu zapasów magazynowych.
Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z praktycznymi rozwiązaniami najczęstszych problemów zarządczo-informacyjnymi w procesach sprzedażowych.
Uczestnik zostanie zapoznany z arkuszem Excel’a oraz będzie potrafił dokonywać analiz w zakresie niezbędnym do podejmowania kluczowych decyzji.
Adresaci szkolenia: Szkolenie jest dedykowane dla kadr działu sprzedaży, pracowników mających awansować na stanowisko kierownika, kierownicy i dyrektorzy.
PROGRAM SZKOLENIA
Prognozowanie sprzedaży długoterminowej /kilkuletni horyzont czasowy/.
Prognozowanie popytu stanowi bazę do przygotowania np. całego budżetu firmy, wielkości i wartości sprzedaży na kolejny rok. Powinien to być jeden z ważniejszych procesów w firmie, ponieważ pomyłki mogą skutkować nawet bankructwem podmiotu poprzez niedopasowanie innych zasobów, za które trzeba zapłacić. Dlatego warto wpisać ten punkt w roczną agendę działania firmy i angażować w prognozę jak najwięcej osób z różnych działów.
Prognozowanie sprzedaży krótkoterminowej /miesięczny i kwartalny horyzont czasowy/.
Cel tworzonych prognoz w przedsiębiorstwie jest jasny – służą one jako podstawa do podejmowania z wyprzedzeniem odpowiednich decyzji i działań biznesowych. A to wszystko po to, aby zoptymalizować wyniki osiągane przez firmę oraz zasoby, które są niezbędne do ich uzyskania. Odrębną nieco kwestią jest fakt, że w pewnych momentach niektóre prognozy stają się w firmie celami stawianymi przed pracownikami. A te z kolei mają znaczący wpływ na ich pracę.
Analiza wskaźników sezonowości jako element strategii sprzedażowej.
Podział kosztów na pojedynczej sztuce produktu w oparciu o techniczny koszt wytworzenia.
Technika odchyleń krańcowych /ustalenie jednostkowego kosztu zmiennego produktu związanego z wielkością produkcji dla poszczególnych okresów/.
Analiza progu rentowności dla produkcji jedno i wieloasortymentowej.
Marża pokrycia kosztów i marża globalna.
Analiza ABC/XYZ i prognozowanie długoterminowe jako obiektywne wskaźniki kategoryzacji produktów i klientów dla budowy macierzy BCG /Boston Consulting Group/.
Obiektywne premiowanie pracowników zgodnie z analizą ABC/XYZ/αβγ (alfa, beta, gamma) ze względu na wielkość sprzedaży, wartość sprzedaży i marżę.
Podsumowanie szkolenia.
Rozkład godzinowy: pierwszy dzień: 10:00 – 16:00, drugi dzień: 9:00 – 15:00